Bukefalos 28 år!

Pysseltråden

Jag behöver tips på vad jag kan göra lite enkelt med framsidan på min battle vest, den ser väldigt ofärdig ut just nu. Alla knappar/pins jag hade på den förra festivalsäsongen är tappade eller bortskänkta :D funderade på nitar men brukar störa mig på att håret alltid fastnar i dem... Vill behålla det svart-grön-vita temat, tror spontant på att få in mer vitt!

(den är inte grådaskig irl, det är vaxat jeanstyg)

Visa bifogad fil 145447
Ooh vad är en battle vest? 🤩
 
Ooh vad är en battle vest? 🤩

Det är en väst (eller jacka) med massa tygmärken från framför allt band man gillar, brukar ses på alternativa spelningar och festivaler men även ute på stan. Jag använder min hela sommaren 😅

Hade gentligen tänkt göra en till fast i svartvitt och bara döds/black metal innan nästa festival men nu är det två veckor kvar såatteh... Det hinner jag inte 🤣
 
Det är en väst (eller jacka) med massa tygmärken från framför allt band man gillar, brukar ses på alternativa spelningar och festivaler men även ute på stan. Jag använder min hela sommaren 😅

Hade gentligen tänkt göra en till fast i svartvitt och bara döds/black metal innan nästa festival men nu är det två veckor kvar såatteh... Det hinner jag inte 🤣
Önskar att jag kunde klicka 🤘 istället för 👍 på detta inlägg :D
 
Pillemojs deluxe! Men min vän kommer iallafall hjälpa mig att skära ut allt som går att lägga in i hennes dataprogram för skärmaskinen så där kommer jag att spara massor av tid!
IMG_1242.jpeg
 
Jäklar vad detaljerat det blir @Lyan 🤩

Jag beställde faktiskt några vita tuschpennor som förhoppningsvis ska fästa på "allt" inkl fuskläder. Med lite tur kan jag fixa några patchar till jeansvästen och dessutom påbörja min helt svartvita väst innan rocken 😅
 
Jäklar vad detaljerat det blir @Lyan 🤩

Jag beställde faktiskt några vita tuschpennor som förhoppningsvis ska fästa på "allt" inkl fuskläder. Med lite tur kan jag fixa några patchar till jeansvästen och dessutom påbörja min helt svartvita väst innan rocken 😅
Detaljerat är bara förnamnet. Bara titta pricken över iet 😅
IMG_1247.jpeg


Spännande! Jag vill också ha en hårdrockig jacka, men jag har redan så många jackor och kappor att jag knappt kan stänga garderoben 😅
 
Detaljerat är bara förnamnet. Bara titta pricken över iet 😅
Visa bifogad fil 145583

Spännande! Jag vill också ha en hårdrockig jacka, men jag har redan så många jackor och kappor att jag knappt kan stänga garderoben 😅

Imponerande!

Ja, de borde dyka upp på måndag så det ska bli spännande. Använder en gammal väst så att det är ok att inte bli helt nöjd om det skiter sig halvvägs 🤣
 
Galet snygga märken @Lyan 🤩 Jag ska påbörja lite hemmagjorda märken idag efter jobbet. Siktar mer på anarki än perfektion så ha inga höga förväntningar på resultatet 🤣

Beställde faktiskt en Watain backpatch men kan inte riktigt bestämma mig för om jag hellre vill göra en egen i tusch med Arch Enemys logga på skinnvästen?
 
Galet snygga märken @Lyan 🤩 Jag ska påbörja lite hemmagjorda märken idag efter jobbet. Siktar mer på anarki än perfektion så ha inga höga förväntningar på resultatet 🤣

Beställde faktiskt en Watain backpatch men kan inte riktigt bestämma mig för om jag hellre vill göra en egen i tusch med Arch Enemys logga på skinnvästen?
Tack 😃 Nu ska jag bara hitta något att fästa dem på 😅 Jag har en rosa kjol som kanske kan funka, men då blir en del märken för stora eftersom de är gjorda för oversize långbyxor. Jag funderar på att fästa mina med tjocka korsstygn 🤯 Det är så långt anarki som jag klarar 🤣

Jag hade gjort en egen, men inom måtten för patchen så du kan sätta den över om det skulle bli total pannkaka av det 🙂
 
Tack 😃 Nu ska jag bara hitta något att fästa dem på 😅 Jag har en rosa kjol som kanske kan funka, men då blir en del märken för stora eftersom de är gjorda för oversize långbyxor. Jag funderar på att fästa mina med tjocka korsstygn 🤯 Det är så långt anarki som jag klarar 🤣

Jag hade gjort en egen, men inom måtten för patchen så du kan sätta den över om det skulle bli total pannkaka av det 🙂


Jag tror att det kan bli snyggt med tjocka korsstygn, testa på ett märke och se!

Det var min tanke också, ska se om jag hinner testa idag 😁 pennorna är jättebra men jag har fått beställa ett par smalare för mer finlir. Testade på framsidan igår, blev helt ok. Inte på din nivå men bra för att vara jag 😜

1000006340.jpg
 
Jag tror att det kan bli snyggt med tjocka korsstygn, testa på ett märke och se!

Det var min tanke också, ska se om jag hinner testa idag 😁 pennorna är jättebra men jag har fått beställa ett par smalare för mer finlir. Testade på framsidan igår, blev helt ok. Inte på din nivå men bra för att vara jag 😜

Visa bifogad fil 145966
Ja, jag tänkte det 🙂 Jag måste bara hitta rosa snöre.

Det blev ju jättebra! Jag hade aldrig kunnat rita så på fri hand! Jag sitter med bakplåtspapper över mobilen och skissar konturerna och fyller sedan i missade detaljer efteråt. Sedan lägger jag dem på baksidan av vinylen med framsidan nedåt och fyller i texten från baksidan för att få ett tryck på vinylen och sedan sitter jag med en liten nagelsax och klipper ut allting. Pilligt, men inte svårt 🙂
 
Räknas 3d-skrivar-projekt in här?
I så fall är detta min senaste skapelse: en hållare för bomullspads och tops (från nedladdad fil).
Måste komma igång med att rita fler egna filer dock, men inlärningskurvan är så löjligt brant för sånna program så det knäcker självförtroendet gång på gång 😒.
Har gjort en egen design av en krok till hästtransporten, testat hållfasthet och ska göra ett gäng för att se om min vision går att göra till verklighet. Sen kan jag visa upp den också.
1716629501612.png
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte gå på laserbehandling för att börja ta bort hår permanent. Det jag funderar på är om huden blir röd/svullen efteråt? Försöker...
Svar
3
· Visningar
566
Senast: cherie
·
Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
711
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
860
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag kunde inte hitta någon ny tråd så jag startar en ☺️
21 22 23
Svar
451
· Visningar
59 651
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp