Bukefalos 28 år!

Quarterrace...

Bowman

Trådstartare
Hur funkar det med quarterracen? Kval, träning etc. Vad gäller när man är intresserad av att starta quarter eller painthästar?
Ingen verkar veta på westernforumet. Har det varit några quarterrace i Sverige i år förresten? Har inte sett något...
 
Sv: Quarterrace...

Tyvärr vet jag inte hur det funkar med kval, träning osv...

MEN jag vet att det var ett quarterrace på "USA-dagen" på Täby i somras
 
Sv: Quarterrace...

hej, det har varit två eller till och med tre race i sverige i år. Du får starta med quarter, paint och appalosa. de har kval och träning dagarna innan där de tränar start box och de ricktiga jockisarna får rida och testa på hur hästarna är. vet att det var många av topp jockisarna som ville vara med för det blev så mycket adrealin i början av loppet.
 
Sv: Quarterrace...

Men vad jag förstått så är det enda kravet att hästarna skall klara att starta ur startbox. Något direkt kval handlar det inte om. Eller...?
 

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
342
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 268
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
411
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp