Bukefalos 28 år!

Quarterrace...

Bowman

Trådstartare
Hur funkar det med quarterracen? Kval, träning etc. Vad gäller när man är intresserad av att starta quarter eller painthästar?
Ingen verkar veta på westernforumet. Har det varit några quarterrace i Sverige i år förresten? Har inte sett något...
 
Sv: Quarterrace...

Tyvärr vet jag inte hur det funkar med kval, träning osv...

MEN jag vet att det var ett quarterrace på "USA-dagen" på Täby i somras
 
Sv: Quarterrace...

hej, det har varit två eller till och med tre race i sverige i år. Du får starta med quarter, paint och appalosa. de har kval och träning dagarna innan där de tränar start box och de ricktiga jockisarna får rida och testa på hur hästarna är. vet att det var många av topp jockisarna som ville vara med för det blev så mycket adrealin i början av loppet.
 
Sv: Quarterrace...

Men vad jag förstått så är det enda kravet att hästarna skall klara att starta ur startbox. Något direkt kval handlar det inte om. Eller...?
 

Liknande trådar

Dressyr Jag är nyfiken på vad ni har för mål och tankar inför 2023? Mitt (realistiska)mål är att kunna starta MSVB:4/5 under 2023. Mitt drömmål...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 563
Senast: WildHorse
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 640
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: WBanna
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
322
Senast: Törnrosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp