Bukefalos 28 år!

Rädd att skaffa fler barn???

W

Warmia

Sitter här och funderar på om det är fler som sitter och tvekar på att skaffa fler barn?

Skulle själv gärna vilja ha 1 till, har idag en 2,5åring hemma. Men jag har kännslan att jag inte kommer att klara av och hinna med 1till. Man har ju fullt upp med en 2,5åring hur klarar man en liten bäbis till? Många skaffar ju en till vid denna tiden. Vill ha en bäbis till men vågar inte. Hästarna känns det ju att man får lägga ner direkt och hur blir livet då???

Någon som är eller har vart i samma sitts?
 
Sv: Rädd att skaffa fler barn???

Mitt råd är att vänta! Jag har just fått mitt andra barn och den äldsta är 3,5. Det funkar superbra! För ett år sen däremot så hade det varit MKT jobbigare. Då var äldsta barnet mkt mer hjälpberoende, nu kan hon klara det mesta själv, och hon kan förstå att hon får vänta ibland, och hon accepterar att hon inte är ensam om mammas famn längre.
För ett år sedan hade hon inte alls samma tålamod och förmåga att kompromissa och resonera.
 
Sv: Rädd att skaffa fler barn???

Min erfarenhet är att man löser det betydligt lättare än man tror - även om jag själv just nu undrar om jag tagit mig vatten över huvudet, med min 5 dagar gamla "fyra"...
 
Sv: Rädd att skaffa fler barn???

Min erfarenhet är att man löser det betydligt lättare än man tror - även om jag själv just nu undrar om jag tagit mig vatten över huvudet, med min 5 dagar gamla "fyra"...

Det går säkert bra :) Grattis!

Fast nu kommer väl standardrepliken som jag fick nästan istället för GRATTIS när jag fick nr 4 : nu ska ni väl inte ha fler barn?! :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
921
Senast: Queen
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 863
Senast: Lingon
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 143
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 847
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Bilsätesskydd
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp