Bukefalos 28 år!

Rädd för att hon ska dö!

F

Frusty

Hejsan jag har en katt som heter Hugolina och hon e helt underbar. Alla e försjusta i henne. Vi vet inte hur gammal hon e men vi säger mellan 10-15 år. Och jag e rädd att hon ska dö! Vad ska jag göra?:o:cry::confused::crazy:
 
Sv: Rädd för att hon ska dö!

eller kanske några med hennes förra kull....:D
 
Sv: Rädd för att hon ska dö!

Katter lever tyvärr inte lika länge som människor, så tyvärr är det ju något man får vara beredd på när man har katt (eller hund/häst/marsvin etc).
Så det man kan göra tycker jag är att ge katten ett så bra liv som möjligt, så länge man har den.
Att göra en så kallad seniorkontroll hos veterinären kan vara bra, då tas prover så att man kan upptäcka om katten tex är på väg att få diabetes, man kollar tänderna och tar bort eventuell tandsten och sådant.
Vi ska åka med vår 9-åring på hans första seniorkontroll i sommar, då han även ska vaccineras och ta bort tandsten. (vår veterinär brukar egentligen rekommendera kontrollerna från 10 år, men eftersom katten blir så stressad så tar vi det när han ändå ska fixa tänderna)
 
Sv: Rädd för att hon ska dö!

okej, men mina föreldrar tycker inte det e lönt! vad ska jag göra?
 
Sv: Rädd för att hon ska dö!

Jag skaffa inte henne hon skaffa mig!

Igår åkte hon cykel med mig;)
 
Sv: Rädd för att hon ska dö!

Ta några djupa andetag!!

En 10-årig katt är i stor sett bara "medelålders"! ;)

Min äldsta fyller 20 år i augusti och har varit pigg och glad hela livet.
Nu börjar åldern ta ut sin rätt och hon behandlas sedan flera år tillbaka med smärtlindring/anti.infl. för artros.

Så länge katten är pigg och glad, fin i hullet, har blank och tät päls och äter/dricker/kissar/bajsar som den ska så får du bara passa på att njuta av din lilla katt!

OM katten blir sjuk/skadad så är det ditt OCH dina föräldrars ansvar att ta den till veterinären. Det reglerar lagen och är inget man kan "strunta i".

Lycka till med din katt!
/Swat
 
Sv: Rädd för att hon ska dö!

Tackar men hon e 13-15 år skrev fel. Hihi ^^ kissen åkte cykel igår, hon tycker om det. Hon e helt underbar, hon e inte rädd för bilar så ibland kan hon sätta sig mitt på Gatan när en bil kommer hon typ säger"Kör över mig jag bryr mig inte!" så jag får springa ut och ta henne. Hon e en ovanlig liten bondkatt. Jag ska försöka ladda upp en bild senare idag :)
 
Sv: Rädd för att hon ska dö!

Oroa dig inte.
Föräldrarna har en katt som är 30 och fortfarande pigg:)
 
Sv: Rädd för att hon ska dö!

Okej, men det är det när hon blir äldre så vill jag att hon ska kunna va inne katt men mina förledrar vägrar. Min katt har vatt inne katt innan hon kom till oss tror jag allafall. Hon e jätte dukitg när hon e inne hon säger till när hon behöver gå ut.
 
Sv: Rädd för att hon ska dö!

Är katten sjuk, så du misstänker att den ska dö?

Katter lever ju inte för evigt, självklart är den tanken jobbig, men försök att ha skoj tillsammans den tiden ni har, istället för att tänka på den tiden ni inte kommer ha sen! :)
 
Sv: Rädd för att hon ska dö!

Denna katt jag har e helt underbar och hon typ säger att hon ska dö med mig när jag gör det. Det värkar så. Hon har typ vatt i många slagsmål och blivit överkörd rätt mkt också men hon har överlvt. Hon bor i vår källare.


(kommer mer senare ska till skolan nu!)
 
Sv: Rädd för att hon ska dö!

Denna katt jag har e helt underbar och hon typ säger att hon ska dö med mig när jag gör det. Det värkar så. Hon har typ vatt i många slagsmål och blivit överkörd rätt mkt också men hon har överlvt. Hon bor i vår källare.


(kommer mer senare ska till skolan nu!)

Om hon har blivit överkörd många gånger och som du tidigare skrev att hon sätter mitt på vägen när en bil kommer och du vill få de låta som hon menar "Kör över mig jag bryr mig inte!" :S
Är det inte dax att se efter henne bättre:confused: och varför får hon inte bo i huset utan en källare...
 
Sv: Rädd för att hon ska dö!

Hugolina (min katt) hon e en utekatt. Hon får inte bo inne för pappa. Det e inte så. Hon brukar va med när man e ute och går så sätter hon sig mitt ivägen och jag springer ut och hämtar henne. Vissa brukar bli sura men jag bryr mig inte. Jag har levt med henne i 11 år. Jag har känt henne 12 år! Så säg inte att jag e okunnig om henne och katter för det är jag inte!:mad:
 
Sv: Rädd för att hon ska dö!

Hugolina (min katt) hon e en utekatt. Hon får inte bo inne för pappa. Det e inte så. Hon brukar va med när man e ute och går så sätter hon sig mitt ivägen och jag springer ut och hämtar henne. Vissa brukar bli sura men jag bryr mig inte. Jag har levt med henne i 11 år. Jag har känt henne 12 år! Så säg inte att jag e okunnig om henne och katter för det är jag inte!:mad:

Vars skrev jag att du var okunnig?:confused: Jag skrev att ni kanske borde se efter henne lite bättre. Du skrev själv om att hon blivit överkörd ett flertal gånger, varit i slagsmål och sitter snällt mitt på vägen då bilar kommer... Varför då släppa ut henne om ni ej ha uppsikt över henne om hon nu verkar ha en förkärlek att inte bry sig om tex trafiken...Är det inte bättre att låta henne komma in i värmen, till familjen och mysa på äldre dar...

Men nu vet jag inte hur gammal du är men är det din katt bestämmer du inget då? För du skrev att din pappa inte ville ha in katten i huset och de tycker inte det är lönt med en seniorkontroll för att kolla så alla värden är bra... har du visat dom sidan ja länkade till tidigare?
 
Sv: Rädd för att hon ska dö!

Alltså är den här tråden verkligen äkta?
lite trollvarning tycker jag
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 859
Senast: cirkus
·
Katthälsa Malla blir 15 år och börjar tappa i vikt. Hon är frisk i övrigt. Hon äter mjau torrfoder men jag tänker att jag behöver ge henne något...
2
Svar
27
· Visningar
1 951
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 443
Senast: cirkus
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
820
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp