Bukefalos 28 år!

Rätt förutsättningar för att skaffa katt?

Devon är absolut intressanta! Men jag har fattat det som att devon och cornish endast skiljer sig i utseende på huvudet typ? Eller har jag läst på dåligt :o
Ja alltså persern kommer sig av att jag hade en pojkvän när jag va yngre vars mamma hade typ 6 st perser och de är ju bara såååå härliga :love:
Men de lite sportigare raserna passar mig egentligen bättre personlighetsmässigt, jag vill gärna kunna klickerträna katterna och ställer mig tveksam till att en perser går med på det :o
Bra att de är lättare att ensamståande än katter! Tror dock jag framförallt ska kolla efter äldre omplacering iaf i förstahand!



Riktigt bra tips! Tackar så mycket :)
Det är ungefär så jag tänkt med lådor och att man tar med en filt och sånt från det förra hemmet.
Jag kommer framförallt leta omplaceringar men det är lättare sagt än gjort.. Mejlat typ 10 st men bara 1 har svarat :meh:


Jag klickade min gamla huskatt till att apportera strumpor. :)

Har inte testat med britterna dock, av lathet (min) mer än något annat. Men det går säkerligen med de flesta. Hoppas du hittar två fina kissar som snabbt kommer in i familjen!
 
Jag klickade min gamla huskatt till att apportera strumpor. :)

Har inte testat med britterna dock, av lathet (min) mer än något annat. Men det går säkerligen med de flesta. Hoppas du hittar två fina kissar som snabbt kommer in i familjen!

Då ska jag ta mina fördomar och gräva ner dom i skogen :o:D

Jag ska hälsa på en katt i helgen, gillar vi varandra så ska hen bara besiktigas och vaccineras så hämtar jag hen nästa vecka :nailbiting::love:

Dags att börja borra upp hyllor här hemma och fixa balkongen!
 
Åh vad härligt :) Vilken ras blev det?

Just den är en cornish, dock blev det inget besök pga sjukdom hos ägaren! Hoppas hen är frisk nästa helg!

Ska dock kolla på en kattunge imorgon, inte vad jag tänkt egentligen men jag erkänner villigt att jag tycker den är vansinnigt vacker samt att uppfödaren är väldigt trevlig!
Så jag ska kolla iaf och så hoppas jag att även om det inte blir just den kissen så kanske jag etablerar nån typ av kontakt med uppfödaren så jag kan köpa av hen sen.
 
Jag är hittills mest sugen på just cornish Rex, gillar ju sphynx också men känner mig lite skraj för att de måste bada ofta och sånt :o
 
Orientaler/siameser är visserligen allt annat än lugna men alla jag känt har älskat barn och tycker om sällskap, är intelligenta och ganska "hundaktiga" i sitt sätt, har en lättskött päls och hårar inte så mycket, jag har heller aldrig upplevt dem som speciellt pratiga men det är kanske om de är ensamma utan kattkompis? Mina kommer på inkallning, jag har haft de som apporterar, följt med på prommenader, de gillar att sova tillsammans och med två så har de både sällskap och lekkamrat.

Jag har flyttat runt med mina katter både permanent och när jag åker bort och hälsar på hos släkten och det har aldrig varit något problem. De är väldigt anpassningsbara och mina är riktiga soffpotatisar när de inte röjer runt med varandra. :)
Min oriental pratar hål i öronen på mig ibland, trots att han har två vänner :angel:
I övrigt håller jag med dig, det är en vansinnigt smidig och bra ras! Att slippa hårande och pälsvård är underbart.
 
Uppfödaren till min har kattungar i Stockholm :angel:
Totalt OT
Grattis på födelsedagen!
ina_dance5.gif
 
:angel:
Uppfödaren till min har kattungar i Stockholm :angel:

O_o:love:
Såååååå hur går vi vidare med detta? :angel:

Jag vet en som nog ska omplaceras. Kastrerad hona. Cornish. Bor med flera katter idag, men vill nog helst bo själv.

Jag vill ha 2 katter så även om jag blir frestad så får jag hoppa!
Just nu verkar det som att det kommer flytta in 2 (:o:nailbiting::D:love:) katter här om inte allt för lång tid :D
 
Jag brukar också prata hål i öronen på både folk och djur så kanske ska kolla mer på siameser :D
Har ju en siames som är ensam katt då hon efter kastrering vägrar ha sällskap
Underbar katt.
Pratar en del men inte så farligt.
Lika roligt varje gång man säger nåt med typ eller hur Ija och katten svarar mmm
Kommer när Jag ruskar på laserpekare
Hade inte koppelvana vad jag vet när hon kom, vuxen omplacering, men det var bara att sätta på selen och gå ut.
Lite korkad är hon. Min salig hund kunde både sätta sig på henne och springa över henne utan att hon gjorde nåt annat sa mjau.
Men älskar henne massor..
 
Har du hittat en katt? Annars måste jag slå ett slag för LaPerm :)

Nyfiken, social, mycket hundlik. Supersnäll och ska vara med överallt, det är sällan man får göra något i fred. Han älskar barn! Och det bästa, fäller mycket sparsamt med päls :D

Nu är han dock en riktig huligan, fyller snart ett år. Han klättrar i kristallkronan, klöser på kontinentalsängen och äter antennkabel. Det skulle säker gå att träna bort bara vi orkar, men han har oss lindande runt lillfingret. Han går koppelromenader, apporterar och lättare agility. Hänger med till fjällen och älskar det. I sommar åkte vi Sverige runt i husbil, han var lika glad för det. Men sover snällt hela nätterna och när vi inte är hemma.

Aktivitetsmässigt är det stor skillnad på Frasse och vår gamla katt, men han var gammal och multisjuk, så det känns inte sjyst att jämföra.

Vi jobbar heltid båda två, men det är inga problem trots att Frasse är ensamkatt, och de flesta förespråkar att man ska ha sällskap till en LaPerm.

På fjällvandring:
img_3192_57fb5d062a6b2218ce3097ec.jpg


img_2971_57fb5cfae087c3040b268a81.jpg
 
Senast ändrad:
Har du hittat en katt? Annars måste jag slå ett slag för LaPerm :)

Nyfiken, social, mycket hundlik. Supersnäll och ska vara med överallt, det är sällan man får göra något i fred. Han älskar barn! Och det bästa, fäller mycket sparsamt med päls :D

Nu är han dock en riktig huligan, fyller snart ett år. Han klättrar i kristallkronan, klöser på kontinentalsängen och äter antennkabel. Det skulle säker gå att träna bort bara vi orkar, men han har oss lindande runt lillfingret. Han går koppelromenader, apporterar och lättare agility. Hänger med till fjällen och älskar det. I sommar åkte vi Sverige runt i husbil, han var lika glad för det. Men sover snällt hela nätterna och när vi inte är hemma.

Aktivitetsmässigt är det stor skillnad på Frasse och vår gamla katt, men han var gammal och multisjuk, så det känns inte sjyst att jämföra.

Vi jobbar heltid båda två, men det är inga problem trots att Frasse är ensamkatt, och de flesta förespråkar att man ska ha sällskap till en LaPerm.

På fjällvandring:
img_3192_57fb5d062a6b2218ce3097ec.jpg


img_2971_57fb5cfae087c3040b268a81.jpg

Vilken toppenfin kisse :love:
Jag har hittat katt redan men den dagen jag vill ha fler ska jag kolla på la perm!
 
Har du hittat en katt? Annars måste jag slå ett slag för LaPerm :)

Nyfiken, social, mycket hundlik. Supersnäll och ska vara med överallt, det är sällan man får göra något i fred. Han älskar barn! Och det bästa, fäller mycket sparsamt med päls :D

Nu är han dock en riktig huligan, fyller snart ett år. Han klättrar i kristallkronan, klöser på kontinentalsängen och äter antennkabel. Det skulle säker gå att träna bort bara vi orkar, men han har oss lindande runt lillfingret. Han går koppelromenader, apporterar och lättare agility. Hänger med till fjällen och älskar det. I sommar åkte vi Sverige runt i husbil, han var lika glad för det. Men sover snällt hela nätterna och när vi inte är hemma.

Aktivitetsmässigt är det stor skillnad på Frasse och vår gamla katt, men han var gammal och multisjuk, så det känns inte sjyst att jämföra.

Vi jobbar heltid båda två, men det är inga problem trots att Frasse är ensamkatt, och de flesta förespråkar att man ska ha sällskap till en LaPerm.

På fjällvandring:
img_3192_57fb5d062a6b2218ce3097ec.jpg


img_2971_57fb5cfae087c3040b268a81.jpg
Ser ut att behöva en hel del pälsvård, är det så? Har aldrig hört talas om rasen, men vacker är din kisse!
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 469
Senast: sthu
·
Övr. Katt Jag har blivit erbjuden att ta över en Helig Birma som inte trivs i sitt nuvarande hem, främst på grund av småbarn. En del av mig säger...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: Ruben
·
Övr. Katt Jag har funderat ett tag på att skaffa katt (eller katter) men jag är himla osäker på om jag har rätt förutsättningar för det. Är...
Svar
11
· Visningar
1 425
Senast: Beet
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp