Rakt bett med skänklar?

F

Farouk

Ska se ut såhär fast med "skänklar"/parerstänger, vad ni nu vill kalla det.

Tror ni att det finns ett sånt bett?
Det heter isf...?
Någon sida man kan beställa hem på...?

Anledningen är att min häst går kanon på det raka bettet, men jag tycker inte om att använda bettskivor. :crazy:
Har hört att det är bättre med ett bett med skänklar istället.
 
Hittar inte direkt något som är som det jag hade tänkt mig :( :crazy:
 
jag kan inte säga vart jag har sett det men jag har också tänkt köpa sånt.. men det enda jag har sett är i syntet ( typ hppy mouth ) rakt och med parerstänget.. men som sagt.. vet inte riktigt var jag har sett det.. kanske på ekohallen.. *funderar*
 
sök på "fullcheek" så hittar du nog något...
fast till det bettet behövs väl en sådan bild för att hålla bettet rätt i hästens mun.
 
Det finns ju pelham med sådan mundel som du vill ha. Är inte helt hundra men jag har för mig att jag sett jaktkandar oxå. Från Globus isf.

Varför behöver du bettskivor?
 
Kollade på Finntacks sida. Såg du det raka travbettet? Det är som ett mullen mouth. Gå in på närmsta travshop och kolla.
 
Jadu, det undrar jag också.
Inbillade mig att det hindrade bettet från att glida igenom :crazy:
Det ÄR rätt storlek på bettet, kan jag säga. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 028
Senast: Badger
·
Utrustning Så ytligare en bett fråga ;) Hästen trivs på rakt bett så ett sånt ska jag beställa. Men skulle även vilja prova ett 3-delat och se om...
Svar
16
· Visningar
719
Senast: Dopy
·
Utrustning Hej! Hur ska man tänka om raka, två eller tredelade bett? Om man har ett bett som är delat och man tycker det passar bra, ska ett rakt...
Svar
4
· Visningar
906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp