Bukefalos 28 år!

Rambo Flyboots

Liten

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av Rambo Flyboots? På ÅF:s hemsida står det:
- Benskydd som skyddar mot insekter
- Perfekt för hästen i hagen
- Säljes i set om 4st
- Komplettera med täcken i Rambo Fly-serien
för maximalt skydd

Min tanke är inte att hästen ska ha dessa i hagen, iaf inte i första hand, utan min spontana tanke var snarare att ha dem vid ridning vid tillfällen då det är extremt med insekter. Min häst är riktigt älskad av de stickande odjuren, och han blir emellanåt väldigt besvärad av dem. Det kan dock bli så att han får ha dem även i hagen, om knotten bestämmer sig för att hans karleder är det bästa som finns..
Täcke för ridning finns redan (ska uppgradera till Rambo-varianten nu i år), likaså täcke till hagen, men det täcker ju inte benen öht (no shit.. ;) ). Eller är det att gå för långt - hjälper de inte det minsta lilla? Hur är passformen - sitter de still? Hur är de i storleken (min guling har Ponny i sina senskydd från Horze..) ?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Liten
·
Hästvård Hej och hå. Hur sjutton kan man skydda skap/ljumskar/insida lår från de bitande odjuren? Främst utomhus, typ i hagen och eventuellt vid...
Svar
4
· Visningar
1 638
Senast: MonteRose
·
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 587
Senast: Liten
·
Utrustning Är det någon som har något bra förslag på bra Sun Chaps? Har kikat lite och hittar 3 st olika. Equi-Chaps Sun Protect Chaps (de...
Svar
14
· Visningar
3 117
Senast: Leoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp