Rambo optimo "storleks guide"

canelliera

Trådstartare
Hej! Jag funderar på att beställa ett Rambo optimo (stalltäcke) från Horseware till min C ponny som har 130 i vanliga Rambo täcken. Hon visar halva rumpan i 125.

Det sägs att optimo är jätte stora i storleken så jag blir såklart fundersam vilken storlek som passar henne, hur har ni gått till väga gällande optimo serien? Vilka storlekar har ni i era optimo VS vanliga täcken? Funderar på om min ska ha 115...? Hon är ganska smäcker över bogen men för övrigt normalbyggd.

Anledningen till varför jag vill testa optimo är för att hon skaver sönder bogarna, manken och korset i de vanliga täckerna.
Tack på förhand!
 
Min har 145 i Shires, jag köpte 145 i Optimot, men med facit i hand borde jag köpt 140 cm för det är stort.
Med 300 grams liner i sitter det såklart bättre, men med 100 grams liner är det lite väl rymligt.
 
Till min som i "vanliga" Rambo passar bäst i 6,9 men kan ha 6,6 också är 6,6 i optimo lagom, har ett 7,0 också som är för stort så jag har sytt om det lite (utgången färg som jag gärna ville ha :angel:). Är stalltäcke 400g jag har.
 
Hej! Jag funderar på att beställa ett Rambo optimo (stalltäcke) från Horseware till min C ponny som har 130 i vanliga Rambo täcken. Hon visar halva rumpan i 125.

Det sägs att optimo är jätte stora i storleken så jag blir såklart fundersam vilken storlek som passar henne, hur har ni gått till väga gällande optimo serien? Vilka storlekar har ni i era optimo VS vanliga täcken? Funderar på om min ska ha 115...? Hon är ganska smäcker över bogen men för övrigt normalbyggd.

Anledningen till varför jag vill testa optimo är för att hon skaver sönder bogarna, manken och korset i de vanliga täckerna.
Tack på förhand!
Jämförde mitt Optimo (utetäcket) st 6'0 med mitt Amigo Bravo 6'3 och de är lika långa i ryggen.
Optimot är gjort för bredare/grövre hästar. Det sitter super på mitt halvblod som är bred över bog.
 
Jag har haft vintertäcket. Där kunde mina ha sina vanliga strl 145. Men i stalltäckena har dem 140 för de är väldigt rymliga.
Superbra täcken och värda varenda krona. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals...
2
Svar
35
· Visningar
3 628
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 367
Senast: Camigween
·
Utrustning Ska beställa ett Back on Track nättäcke till islandshästarna, men velar mellan 115 cm och 125 cm. Har förstått att täckena är rel. långa...
Svar
5
· Visningar
3 729
Utrustning Mätte min ponny enligt horsewares storlekstabell, från rumpan till bringan. Han mäter 172 cm. Borde jag då köpa storlek 115 (168 cm)...
Svar
3
· Visningar
1 675
Senast: Signature
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp