Ranch riding/cuttingtävlingar?

SolanosPeppy

Trådstartare
Jag har funderat på tävla i ranch riding och cutting nästa sommar men har ingen aning om vart man hittar dessa tävlingar. Har tidigare varit på NCHA's Grassroot cuttingtävlingar, men vill inte ställa upp i deras. Vill helst ställa upp i någon "mindre" tävling så att man inte skämmer ut sig totalt (:laugh:) och även (förhoppningsvis) kan hålla nerverna i någonlunda styr :D Är det någon som vet några tävlingar under sommaren 2017 (helst) i närheten av Sörmland? (Om någon vet någon tränare inom ranch riding/ "grunderna" tar jag väldigt gärna emot förslag:)!)
 
Vi brukar alltid ha med Ranch Riding på våra tävlingar. Både träningstävlingar och "riktiga" :)

Du kan ju kolla med dom klubbar som finns i närheten och vilka klasser dom ordnar. När det gäller cutting tror jag dock att det kan bli svårt att hitta en "mindre" tävling. Eftersom det blir ett så mycket större (och dyrare) projekt så fort man ska ha med kor tror jag det tyvärr är dom stora tävlingarna du har att välja på. Men det finns väl olika nivåer på klasserna att välja på? Väldigt dålig koll då jag själv inte sysslar med kor..
 
Vi brukar alltid ha med Ranch Riding på våra tävlingar. Både träningstävlingar och "riktiga" :)

Du kan ju kolla med dom klubbar som finns i närheten och vilka klasser dom ordnar. När det gäller cutting tror jag dock att det kan bli svårt att hitta en "mindre" tävling. Eftersom det blir ett så mycket större (och dyrare) projekt så fort man ska ha med kor tror jag det tyvärr är dom stora tävlingarna du har att välja på. Men det finns väl olika nivåer på klasserna att välja på? Väldigt dålig koll då jag själv inte sysslar med kor..
Tack för svaret! Hade såklart inte tänkt på att det finns mindre klubbar med tävlingar så jag ska ta och kika runt lite på det. Får man fråga vart era tävlingar finns eller om din klubb (antar att det är en klubb:confused:) har någon hemsida med information?:)
 
Vi håller till i skaraborg och har dom flesta aktiviteter på Jultorp ranch. På årsmötet ska vi rösta om att ha de som hemmaarena så förhoppningsvis går det igenom hos medlemmarna då :)
Min klubb heter swedish western riders och vi finns både på facebook och har hemsida
 
Tack för svaret! Hade såklart inte tänkt på att det finns mindre klubbar med tävlingar så jag ska ta och kika runt lite på det. Får man fråga vart era tävlingar finns eller om din klubb (antar att det är en klubb:confused:) har någon hemsida med information?:)
På wras.se hittar du tävlingskalender och kan nog hitta någon/några tävlingar i din närhet ;)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 462
Senast: liiinnea
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 302
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp