Rapport från WC i Schenefeld

F

fio.

Jag kom i mål , jag överlevde vilket jag knappast hade trott när vi gick terrängbanan, Alla tittade på varandra med skräck i blickarna Usch och fy vilken hemsk bana :crazy: Helt maxad och teknisk samtidigt, inga alternativ så långt ögat nådde, 31 hinder och 38 språng som nästan enbart bestod av hinderkomplex och kombinationer efter varandra(denna banan var byggd med tanke som en förberedelse för Luhmulens 4 -stjärniga tävling) 35 grader varmt och nästan illamående av skräck blandat med värmeslag begav jag mig ut på Fas A 2.5km trav, vi red förbi terränghindren och jag var fortfarande helt övertygad om att jag förmodligen inte tänkte starta överhuvudtaget. Detta kändes alldeles för svårt för oss och enligt dom andra svenska ryttarna var jag likblek i ansiktet trots att jag hade bränt ansiktet i solen.

En förbispringning på inhoppet i coffin som låg efter en sväng och där jag mesred in var det enda "hinderfel" jag fick :banana: Jag red dock fel och galopperade ut på distansen efter det första vattnet och fick vända tillbaka en bra bit (det var resultatet av värmeslaget) sedan var jag så glad innan sista hindret att jag hade klarat mig så bra så att jag slutade rida , Hille trampade om och jag kom i obalans och hängde på halsen men kunde inte hänga kvar och ramlade av 10 meter före mållinjen :o Jag tappade honom och han galopperade runt och runt hoppbanan (där sista hindret låg) ett par varv innan någon fångade in honom och jag kunde hoppa upp och trava dom sista metrarna i mål.

Tack och lov för en häst som verkligen tar tag i alla hinder själv och i stort sett enbart nuförtiden endast behöver lite styrning åt rätt håll. En stor :bow: åt min häst.

Sara var felfri med något tidsfel och hade en kanonrunda efter hinder nr 8, innan tyckte hon att hon satt och backade lite och tappade lite tid där
Johan utgick med Tom efter 2 stopp ganska tidigt på banan.


Dressyren gick inte så bra denna gången för mig , jag hade missar i stort sett hela galopprogrammet med orena byten och omslag i den förvända och lite studsigt här och där och fick 52.5 straff.

Sara hade 50 straff efter en ritt med någon miss men en spänd och lite kort i halsen Robban (Saras egna ord)

Johan gjorde sin bästa uppvisning någonsin med Tom och fick 54,4.

Veterinärbesiktningen på söndagsmorgonen gick klockrent för både Hille och Robban.

Hoppningen sista dagen gick bra för mig, trots 4 pet hoppade han jättefint men var ganska trött och rev med bakbenen vilket han nästan aldrig gör då han öppnar upp jättefint men han orkade inte hoppa klart, han hade slått i det ena bakknäet i första vattnet och var lite trög i avstampen samt hade ett litet hål i magen av ena brodden framför magplattan och var helt svullen ut emellan frambenen, som tur var gick det bra att hoppa med en smal gjord vilket jag och veterinären provade ut.

Sara rev ett hinder och kom femma :banana: :bump: yippie.

Elin Götesson vann den * klassen, Anna Nilsson var tvåa i samma klass och Johan och Rabarber kom på 3 plats, Sara och Carat kom 12 i samma klass.

Nu skall jag hämta mig från en smärre chockupplevelse och njuta av att det inte kan bli så mkt svårare på *** nivå och rida tvåstjärnigt på NM i Valla :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Överlevde gjorde du ju ;) . Har du inga bilder därifrån? Alltid kul att se.
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Nä inte ännu tyvärr men förhoppningsvis så kommer det.
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Du och hästen är så modiga, och duktiga!!
Vilken häst red Elin Götesson? Kommer ihåg att hon hade en med rätt kul namn för ett tag sen, Tamme Fan hette den :D
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Å va kul :) Har du inga bilder? :d
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

_Peplis_ skrev:
Du och hästen är så modiga, och duktiga!!
Vilken häst red Elin Götesson? Kommer ihåg att hon hade en med rätt kul namn för ett tag sen, Tamme Fan hette den :D

Sorry fel Elin :o
Elin Göransdotter heter hon, rider en häst som heter Zeus
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Grattis och välkommen tillbaka till livet :smirk: Tycker att banorna brukar vara ok fram t o m lätt och sen tycker jag att de börjar bli otäcka. Hur reagerar dina föräldrar när du är med?
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Kul att du rapporterar, tack för fin rapport :bow: , det är alltid roligare att få veta från ryttarna. Grattis till att du tog dig runt och till de andra som var där och är nöjda med sina ritter!
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Grattis! Duktigt att komma runt en så svår bana med så få missar :bow: En riktig självförtroendehöjare :)
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

fio. skrev:
Elin Götesson vann den * klassen, Anna Nilsson var tvåa i samma klass och Johan och Rabarber kom på 3 plats, Sara och Carat kom 12 i samma klass.

:D

Elin Göransdotter heter hon och hon går i min klass, har precis varit och gratulerat henne, hon var jätte-glad!! Zeus heter hästen!!
Grattis själv till det fina resultatet!! :bump:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Som sagt, Valla kommer ju kännas som debutant efter det där! ;)
Skönt att du tog dig runt.

Klarade du dig utan psyko-hästskötaren den här gången? :p Vem hade Sara med sig? Anna-Karin?
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Sara hade 2 st jättetrevliga hästskötare med sig som inte var så vana, jag pratade jättemycket med dom men uppfattade liksom inte deras namn :o
Jag tror inte vi presenterade oss utan , tja du vet man pratar ju med alla och så.

Ja jag hade My Andersen med mig som hjäplte mig så det vart kanon , inget psyko denna gången:D
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

bullis1 skrev:
Grattis och välkommen tillbaka till livet :smirk: Tycker att banorna brukar vara ok fram t o m lätt och sen tycker jag att de börjar bli otäcka. Hur reagerar dina föräldrar när du är med?

Tja dom vet inte ens hur det ser ut för dom har aldrig varit med :p
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

På sätt och vis kan jag förstå att de inte är med när du tävlar på den nivån som du gör med tanke på nervositeten. Å andra sidan skulle jag aldrig överhuvudtaget våga något annat än att vara med när mina barn tävlar. Knepigt och dubbelt egentligen men sådana är ju vi föräldrar :eek:
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Hmm barn??, jag är faktiskt 38 år ;)

Att dom inte är med har inget med nervositeten att göra utan snarare den totala avsaknaden av intresse för vad jag gör, min mamma har varit med 2 gånger och min pappa har nog aldrig ens sett min häst.
Så har det varit för mig ända sedan ponnytiden så jag har vant mig.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Jag har lyckats övertala min pappa att han skjutsa mig till trollhättan (mamma är i florens) :banana:
Pappa har bara sett mig hoppa en lokal ld på ponny o sett ponnyn en gång när hon stod i stallet, min stor häst tror jag inte ens han vet vad den heter. :p
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Skall du åka till Trollhättan från Stockholm för en lätt klass :eek: Finns det inget närmare verkligen??
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Jo, är illa tvungen. Det finns ingen annan lätt klass någon av helgerna. Ska ju tilll Örebro. Vill hinna kvala till *, så att jag har möjlighet att starta jsm i trossnäs. Efter att ha sett banan alltså =P, kan ju alltid byta klass eftersom båda har jsm (*) och en vanlig * och lätt klass. Men vi åker förbi Lidköping på vägen till Trollhättan och då ska jag hälsa på min ponnyn som jag sålde för några månader.
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Ska man inte ha ridit en * innan JSM? Det räcker väl inte att kvala till *. Det är väl speciella sm-regler? :confused:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 481
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var första träningspasset på agiltykursen. Pälsmonster och jag gick ju en nybörjarkurs i våras, så det här är en fortsättningskurs...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: cewe
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 226
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 176
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp