Rapport från WC i Schenefeld

Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Tydligen inte. Äntligen har Ridsport.se uppdaterat SM-reglerna och årets gäller att det räcker med att vara kvalad till *, inte ha en gdk kvaltävling i * innan som det var 2004.
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Tja det är samma sak till Senior SM ett godkänt kval i ** räcker.
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

japp, fast bara för att man ändrat reglerna så är det inte alltid lämpligt att starta första * på ett sm (funderar ju själv på det, så ska inte säga något men vet ändå inte, har ju iof en säker häst men vill inte pajja något =S)
Förresten Fio, camilla ska ju ha barn snart eller har fått det :)
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Tja det är ju inte mer lämpligt att starta sin första *** på ett SM heller ;) Särskilt inte om man inte har mer än ett godkänt kval, det var väl mest det som arrangören var mest rädd för men nu ser det ju inte ut som om det blir så iallafall även om det är många hästar som debuterar, men å andra sidan så finns där ju inga andra *** tävlingar att rida här hemma :cry:
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Åker oxå till trollhättan, de har tydligen fått ca 170 anmälda så det är risk att de som inte betalat i tid åker bort samt ev. att de tyvärr är tvugna att lotta.... Hoppas att de slipper lotta isåfall är jag med :bump:
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Ja, hoppas verkligen att de inte behöver lotta! :crazy:
Kommer hellre en dag tidigare då... ;)
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Nu menade jag ju inte att du var ett litet barn men på något sätt är man ju ändå alltid barn till sina föräldrar oavsett hur gammal man blir ;)

Mina barn (19 och 15 år) kommer nog aldrig att slippa mig på tävlingarna utan jag kommer nog att hänga efter med hjälp av rullator så småningom :p Tycker att det är jätteroligt att se dem rida (både hemma och på tävlingsplatsen)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Heja på och lycka till i Trollhättan! Du har väl tränat massor av dressyr nu :p
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

bullis1 skrev:
Mina barn (19 och 15 år) kommer nog aldrig att slippa mig på tävlingarna utan jag kommer nog att hänga efter med hjälp av rullator så småningom :p Tycker att det är jätteroligt att se dem rida (både hemma och på tävlingsplatsen)

Känner igen det :D
Jag är med mina 18 och 14 men min mamma hänger ofta också på. Hon var ju med mycket när jag red. :angel:
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Kanske är det så att intressen kan gå i arv? Min mamma, nu 70 år, brukar fortfarande ibland vara med och titta när vi rider (både jag och mina barn).
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Jag kommer ihåg för några år sedan när min pappa var med istallet och undrade om min häst hade fått en blå-nagel? :confused:

( hästen hade en svart hov, resten vita :D )
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

Ha, tänk vad olika det kan vara, sen jag fyllde 18 o tog körkort har mina föräldrar inte varit med på en enda träning eller tävling!! De hade väl fått nog av alla år de fått köra :D
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

zykk skrev:
Ha, tänk vad olika det kan vara, sen jag fyllde 18 o tog körkort har mina föräldrar inte varit med på en enda träning eller tävling!! De hade väl fått nog av alla år de fått köra :D

Visst kan det vara skönt ibland när äldsta dotterns kille kör henne någon träning men jag vill INTE missa varken träning eller tävling. Trots allt kan jag hjälpa till med både det ena och det andra. :smirk:
Fast det beror givetvis på hur intresserad man är själv. Jag kör gärna!
 
Sv: Rapport från WC i Schenefeld

fio. skrev:
Hmm barn??, jag är faktiskt 38 år ;)

Att dom inte är med har inget med nervositeten att göra utan snarare den totala avsaknaden av intresse för vad jag gör, min mamma har varit med 2 gånger och min pappa har nog aldrig ens sett min häst.
Så har det varit för mig ända sedan ponnytiden så jag har vant mig.

Oj då, och jag som klagar på mamma ibland som aldrig går längre bort en starten... :smirk:

Hon brukar följa med för "att kunna köra hem hästen" om jag inte kan det....

I Baldersnäs på SM red jag allra sist ett år och högtalaranläggningen la av när jag lagom försvunnit ur sikte... gissa om hon var orolig när jag kom i mål??
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 481
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var första träningspasset på agiltykursen. Pälsmonster och jag gick ju en nybörjarkurs i våras, så det här är en fortsättningskurs...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: cewe
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 226
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 176
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp