Bukefalos 28 år!

C

Cet

Hej, jag undrar om det är någon som har några bra raptips åt min lille gosse på drygt en vecka. Vi har jätte svårt att rapa honom och det kör runt i magen som bara den. Är det någon som har nåt bra tips?
 
Sv: raptips

Yes. Detta funkade för oss i alla fall. Man går ganska bestämt fram och tillbaka. Sam älskade det. Den högra handen är mellan hans ben och håller under magen.



Sjalen funkar också super om du har en sån. I med ungen och gå en promenad på tio minuter, sen har du en välrapad och sovande son. Lycka till.
 
Sv: raptips

Det där är verkligen världens bästa grepp om man har en bebis med lite magknip. Ailie blir lugn på en gång!
 
Sv: raptips

Ja och för Sam startar värsta rap- och pruttverkstan! Avgasröret är tyvärr riktat på fel håll men det får man stå ut med :D
 
Sv: raptips

Jag som har en kräkbebis tipsar om att sätta barnet upp istället för att lägga på axeln!

Man får ha en arm framför som de "hänger" på när de är så små och sen klappar man med handen med andra armen, från rumpan och sen strycka upp längst med ryggen.
Funkar även när bebisen sover.

Bebisen ligger och ammar, man sänker ner så rumpan kommer ner i ens knä, tippar barnet till sittläge. Många gånger räcker det med att bara sätta barnet ner så rapar de regält!

Efter jag fick det tipset så har jag aldrig mer rapat på axeln, de är värdelöst.
 
Sv: raptips

Vi fick ett kanon tips. Ge några droppr citron. Den som finns på flaska fungerar jätte bra även den. Hjälpte även mot kolik. Några droppar på en tesked sedan kom världens ölrap.....
 
Sv: raptips

Tack för tipsen, jag ska pröva mig fram och hoppas på en rapbebis:laugh:
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 656
Senast: Blyger
·
Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
2
Svar
35
· Visningar
1 527
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Hoarfrost
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 633
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp