Ratad kattmat i skålen?

R

Ritz

Våra kattungar växer och frodas men nu har jag en liten fråga.
De har i princip fri tillgång på torrfoder Royal Canin men de äter inte upp allt som finns i skålarna och den där slatten som blir kvar som sen blandas när det fylls på nytt, hur länge kan man ha kvar den? Alltså, hur ofta bör man slänga ALLT foder i skålarna och "börja om på nytt" sas.

Vet inte om någon fattar vad jag menar men i så fall får jag väl göra ett nytt försök i morgon :)
 
Jag brukar göra så att den där "slatten" tar jag undan när jag fyller på mer mat och lägger sen på toppen av maten. Då blir den uppäten först och "slatten" blir aldrig gammal.
 
minas slatt brukar försvinna den också, matte kan ju vara sen hem någon dag :D
annars åker den i matburken igen och blir som ny när man ger mat
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 729
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 446
Senast: Sofie.S
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 044
Övr. Katt Nya kattungen kommer hem 6/9. Hon ska ju självklart äta kattungemat. Uppfödaren har sagt att hon mest äter blötmat. Jag är mest van med...
Svar
5
· Visningar
1 821
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp