Bukefalos 28 år!

Rattmatigt straff, eller?

Jillybean

Trådstartare
Haromdagen blev ett aldre pars shiz tzu (stavning?) ihjalbiten av en boxer pa en gata i ett bostadsomrade i Ottawa. Paret var ute och gick med hunden da en grannes tva boxrar kom rusandes och utan provokation attackerade. En av dem bet tag om hundens hals och skakade henne till dods. Nar folk i grannskapet fick hora vad som hant kom det fram att dessa tva boxrar vid flera tillfallen hoppat pa och bitit (utan att gora storre skador) flera manniskor och hundar. Eftersom inga anmalningar gjorts om dessa attacker blev hundarnas agare endast domda for overfallet pa den doda hunden. De ska betala $1500 i boter till paret som agde hunden samt halla sina hundar kopplade och forsedda med munkorg, aven pa sin egen tomt da det inte finns nagot staket.

Sjalv tycker jag att agarna borde frantas sina hundar och belaggas med hundagarforbud. Huruvida boxrarna behover avlivas, det tycker jag inte man borde avgora innan man utrett om deras beteende gar att trana bort. Jag blev faktiskt lite forvanad, alla boxrar jag kant har vart valdigt jamna och lugna, det har ar val knappast typiskt boxerbeteende?
 
Sv: Rattmatigt straff, eller?

Praktiskt taget vilken hund som helst kan göra något sånt här med fel ägare och uppfostran.
Finns inga dåliga hundar, bara dåliga ägare (nej, ni behöver inte märka ord) ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp