Bukefalos 28 år!

Regga vart då?

Sv: Regga vart då?

Gröna papper får den inte. Men med tanke på att den troligen blir en stor häst och inte ponny så hade nog de flesta valt att regga den i ASVH.
 
Sv: Regga vart då?

Är det för att Mimik ox inte är gk för ASVH? För nåt annat än xx och ox finns ju inte förrän i fjärde led? Men den får vita papper då eller?
 
Sv: Regga vart då?

Dels det men mest att Mimika är en korsningsponny alt svensk ridponny, som inte är en godkänd ras hos ASVH.
Har inte hundra koll men misstänker att det gör att avkomman får gråa papper.

Om man inte är ute efter att med tiden få sin avkomma "ren" inom t ex SWB/ASVH så kan du också regga den i SH som brukar vara billigare.
 
Sv: Regga vart då?

Får den inte ens vita papper så känns det lite ovärt att regga i ASVH faktiskt... men får kolla med dem kanske.
 
Sv: Regga vart då?

Jag tycker att det ser ut som gröna papper, Mimik och Samba är så gamla att de inte specialgodkändes av ASVH. På den tiden var alla godkända araber även godkända av ASVH.
 
Sv: Regga vart då?

Kom på att vi för inte så länge sen haft en godkänd hingst som bara hade fyra kända led, Tolstoy, så då borde en avkomma till det stoet efter halvblodshingst få gröna papper.
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 234
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 756
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 121
Senast: Freazer
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 158
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp