Relation / paus

S

samband67

Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader.
Väldigt mkt kärlek mellan oss.
Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi kan. Vi är båda 50+
Nu har vi haft ett bråk/tjaffs.
Han tycker att det blev för mkt. Han ville göra slut..
Sov över hos honom och han höll om mig när jag var ledsen.
Jag frågade på morgonen om han ville att det skulle va slut?
Han visste inte.. vi skulle höras.
Jag skrev till honom för en vecka sedan och frågade vad han ville?
Han visste fortfarande inte.
Han vill egentligen att det ska vara vi skrev han men han visste inte hur vi skulle lösa våra problem om vi skulle fortsätta.
Skrev till honom att om han inte ville fortsätta så kunde han säga det.
Han skrev att han har känslor för mig och tycker att vi har det bra annars.
Jag går på utredning för borderline 😔
Har det jobbigt som sjutton nu när jag inte har pratat med honom på snart 2 veckor.. lämna honom är inget jag vill.
En paus bestämde vi att vi skulle ta.
Någon mera som har varit med om liknande? Han och jag är olika. Han behöver lång tid på sig att smälta tankar och känslor. Jag är tvärtom 😉
 
Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader.
Väldigt mkt kärlek mellan oss.
Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi kan. Vi är båda 50+
Nu har vi haft ett bråk/tjaffs.
Han tycker att det blev för mkt. Han ville göra slut..
Sov över hos honom och han höll om mig när jag var ledsen.
Jag frågade på morgonen om han ville att det skulle va slut?
Han visste inte.. vi skulle höras.
Jag skrev till honom för en vecka sedan och frågade vad han ville?
Han visste fortfarande inte.
Han vill egentligen att det ska vara vi skrev han men han visste inte hur vi skulle lösa våra problem om vi skulle fortsätta.
Skrev till honom att om han inte ville fortsätta så kunde han säga det.
Han skrev att han har känslor för mig och tycker att vi har det bra annars.
Jag går på utredning för borderline 😔
Har det jobbigt som sjutton nu när jag inte har pratat med honom på snart 2 veckor.. lämna honom är inget jag vill.
En paus bestämde vi att vi skulle ta.
Någon mera som har varit med om liknande? Han och jag är olika. Han behöver lång tid på sig att smälta tankar och känslor. Jag är tvärtom 😉
Vad vill du?
 
Det låter som att han både vill äta kakan och ha den kvar. Jag hade aldrig orkat med en sådan relation utan lämnat, även om känslorna var starka. Livet är för kort för att slösa tid på partners som inte vet vad de vill. Förresten tror jag att det där "vet inte" ofta är en dålig ursäkt, de vet visst innerst inne men tycker att det är soft att ha någon på tråden att träffa när det passar.
 
Inte? Kanske dags att läsa ikapp dina trådar.

Det låter som att han både vill äta kakan och ha den kvar. Jag hade aldrig orkat med en sådan relation utan lämnat, även om känslorna var starka. Livet är för kort för att slösa tid på partners som inte vet vad de vill. Förresten tror jag att det där "vet inte" ofta är en dålig ursäkt, de vet visst innerst inne men tycker att det är soft att ha någon på tråden att träffa när det passar.
Vi har varit ett par i 21 månader och har träffat varandras familjer och barn. Har även pratat om att flytta ihop. Vi träffas inte när det passar honom.
Frågan gällde om någon har varit med om något liknande
 
Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader.
Väldigt mkt kärlek mellan oss.
Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi kan. Vi är båda 50+
Nu har vi haft ett bråk/tjaffs.
Han tycker att det blev för mkt. Han ville göra slut..
Sov över hos honom och han höll om mig när jag var ledsen.
Jag frågade på morgonen om han ville att det skulle va slut?
Han visste inte.. vi skulle höras.
Jag skrev till honom för en vecka sedan och frågade vad han ville?
Han visste fortfarande inte.
Han vill egentligen att det ska vara vi skrev han men han visste inte hur vi skulle lösa våra problem om vi skulle fortsätta.
Skrev till honom att om han inte ville fortsätta så kunde han säga det.
Han skrev att han har känslor för mig och tycker att vi har det bra annars.
Jag går på utredning för borderline 😔
Har det jobbigt som sjutton nu när jag inte har pratat med honom på snart 2 veckor.. lämna honom är inget jag vill.
En paus bestämde vi att vi skulle ta.
Någon mera som har varit med om liknande? Han och jag är olika. Han behöver lång tid på sig att smälta tankar och känslor. Jag är tvärtom 😉
Han vill göra slut för att ni bråkade? Istället har ni en paus?
Det låter som ett tonårsförhållande eller ligger det mer bakom? Vad löser sig av en paus, varför vill man göra slut efter ett bråk, vad händer under bråket?
 
Vi träffas inte när det passar honom.

Inte? Det låter som att det just nu i alla fall är så att han bestämmer reglerna. Du vill av allt att döma mer än honom och är säker på din sak, men han vill inte ge klara besked utan svarar ganska luddigt om att han fortfarande har känslor och att ni ska höras men att det nog inte kommer hålla pga si och så problem. Jag tänker att det är undanflykter för att ha dig kvar tills något bättre dyker upp. Alternativt så vill han inte ha en exklusivt monogam relation men vågar inte säga det rakt ut utan drar sig tillbaka så fort det börjar närma sig allt som är mer bindande.

Och nej, jag har inte varit med om liknande eftersom personer som agerar dylikt inte blir långvariga i mitt liv. Det är ett öppet forum så du kan tyvärr inte bestämma att bara de som ger rätt sorts svar får skriva. Då får du hålla dig till Dagbok där du kan moderera själv.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 189
Senast: Whoever
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 632
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 707
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 754
Senast: Stefffie
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp