Renovera dockteater

majola

Trådstartare
Jag fick med mig en utsorterad dockteater hem från förskolan. Den är jätteful i typisk 70-tals-look (säkert fin om man gillar det). Ramen är träfärgad och fronten är orange med en läskig Kasper-bild. Ridån var blå och röd, men den är heltrasig nu i alla fall.

Tanken är att den ska få ett nytt snyggt liv hos mina barn. Dock har jag ingen direkt plan på hur den ska se ut. Ramen ska slipas och antingen vitmålas eller behandlas med bivaxsmörja, det är jag ganska säker på. Men fronten... Har funderat på måla den i någon snygg färg och hänga upp en vimpelkedja (t ex med flaggorna gjorda av gamla sagoboksillustrationer). Eller att grunda den i t ex vitt och klistra fast en affisch med sagomotiv (har dock inte letat efter någon sådan ännu). Men det är väldigt vaga tankar...

Alltså är jag säker på att någon bukefalist där ute sitter inne med den perfekta lösningen - eller i alla fall med mer tips och inspiration. Kanske rent av någon har renoverat eller bygget eller köpt en snygg dockteater till sina barn?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp