Renovera stall tips/råd?

Myzan87

Trådstartare
Nu börjar vi så smått att fundera på hur vi ska renovera stallet jag står i. Metallskenorna som ekplankorna står i, har börjat rosta sönder. Även metallstolparna som håller upp väggarna mellan boxarna börjar ge vika.

Nu skulle jag vilja ha lite idéer, tips och råd om hur man lätt kan göra om stallet. Jag har föreslaget att plankorna ska ligga ner i stället för att lättare kunna byta söndriga plankor eller bygga på lite högre. Det är även tänkt att krubborna ska vara lätta att få av, rengöra, och sätta i rätt höjd. Idag är de nämligen fast skruvade i väggen.

Och eftersom miljön och ekonomin är i fokus så tänkte vi återanvända så många gamla plankor som möjligt. Men vi behöver sätta nya stolpar mellan boxarna. Så hur sätts de fast ordentligt i golvet? Tänkte att de skulle vara i trä denna gången. Det kanske blir att vi får köpa nytt trä till väggarna. Går det bra med gran? Och vilken tjocklek kan då tänkas behöva?

Så här ser stallet ut idag (gamla bilder men inget har ändrats, observera den högra röda stolpen som är sne)
20080213012.jpg


20080213.jpg
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 575
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 954
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 236
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 285
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp