Bukefalos 28 år!

Resan till Australienskt medborgarskap Klara Färdiga Gå

Status
Stängd för vidare inlägg.
"To-do"-listan är 3 A4 papper lång... :meh:

Vet inte i vilken ände jag ska börja! :cautious:

Fast jo, det vet jag nog ändå... Men ja, det kommer bli en lång resa.. Och här sitter jag och skriver blogg istället :p

Ok ok,,, På måndag ska vi registrera partnerskap. Kan inte hitta någon information alls om vad detta egentligen är och varför "men det måste göras". Eftersom det är olagligt än :down: här i Australien för homosexuella att gifta sig så vet jag att de paren kan registrera sitt partnerska "i stället" :meh:. Bullshit om ni frågar mig, inskränkta ozzi-regeringen, finns väl inte en enda som är under 55 år :angel: (mina fördomar nu, sorry not sorry).

I alla fall. Detta är detsamma. Alla som ska söka partnervisum rekommenderas att registrera sig som ett par så då gör vi också det!
Min pv tyker att det låter som ett sken-äktenskap och går nu runt och säger till alla att vi ska gifta oss på måndag :grin::rofl:

Men nej, ingen ring, inga äktenskaps-papper... Vi betalar $45 och skriver under ett papper som vi inte vet varför det ska vara bra för men men :laugh:


Ok, back to work!! Samla ihop mer info och "bevis" för att vi är the real deal!! :up:

Slänger in ett par bilder.
Utsikt över våran närmsta strand. Fotot taget uppifrån ett berg med en utkiksplats som tar ca 40 min att hika upp till! Horseshoe bay:
20170402_103116_zpsh0g9zcwi.jpg


Jag och våra vilda tama fåglar som kommer ca kl 15 varje eftermiddag. Thomas + flickvän :rofl:

20170404_142919_zpsjoylgxl9.jpg


Våran pool på baksidan av huset :love:

20170402_120741_zpszpdz0m1t.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp