Status
Stängd för vidare inlägg.
Lämnade Australien den 22 januari för att åka till Niseko (Japan) och snowboarda. Efter 4 dagar där var det dags att åka till Tokyo och uppleva världens största stad med runt 38 miljoner (!!!) människor! HELT FANTASTISKT!!

Om du någonsin får möjligheten att åka dit, tveka inte!! Jag älskade Tokyo och det är varken trångt eller stressigt och människorna är de vänligaste jag någonsin träffat!!

Efter 3 dagar i Tokyo (för kort tid) hade jag flyg bokat till Salt Lake city, USA och buss vidare till Wyoming och Jackson hole!
Min inflygning och border control var i Denver och klart jag var lite nervös efter allt snack i media och nye presidenten och allt... Men nej, det gick riktigt snabbt och smidigt och all personal var riktigt trevlig och hjälpsam!

Spenderade 10 dagar i Jackson hos en av mina bästa kompisar som jag lärde känna när vi arbetade tillsammans i Australien under nästan ett helt år!
Jackson har aldrig varit på min "bucket list" men hade jag vetat hur fantastiskt det var där innan jag kom dit, hade det varit på listan! Jag vill åka tillbaka sommartid och se ännu mer vilda djur och miljöer!
Under min tid där åkte jag snöskoter, snowboardade, slädtur i hjortreservat, badade i naturliga heta källor, provade på skridskor (haha!) och massor med annat roligt!
Jag såg coyotes (som en blandning mellan räv och varg), en bisonoxe som stod mitt på vägen, elks (typ jättestora hjortar), älgar, olika rovfåglar osv... Helt fantastiska berg och vyer!!

Sedan dags att åka hem till Sverige och skaffa nytt pass för att kunna ansöka om visum tillbaka till Australien och min fantastiska pv! Jag var ett nervvrak första två veckorna av väntan men det gick ju vägen!
Det går ju att läsa om i den här tråden, finns även massor med bilder inlagda:
http://www.bukefalos.com/threads/nar-ens-framtid-ligger-i-nagon-annans-hander.1431678/

Nu i alla fall, i morgon bär det av!! 27,5 timmars resväg med två mellanlandningar i London och Hong kong! Men jag är laddad! :D Och nervös :o Skakis :nailbiting: Men jätteglad :laugh: Och kär :love: Resfeber :crazy:

Äh det här blir super! :p
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp