Bukefalos 28 år!

Riley

Trådstartare
Upptäckte precis att ett fullblod på ridskolan gjort några starter i sin ungdom, och min undran är vad ett par av sakerna i resultatlistan egentligen betyder. Resultatet - det är två siffror och på ett par en siffra och ett M. Och vad står B:na efter vikten för? Och formtal?

Försökte söka på galoppsport.se men antingen är det sidan eller min dator som krånglar och bara ger mig sidan går ej att hittas-meddelande.

15565250.jpg
 
Sv: Resultat

B står för blinkers och första siffran i resultatet för placeringen och andra för med hur många längder den blev slagen/vann med tex M står för många längder och formtalet står för hur bra hästen är kan man väl säga enkelt uttryckt. Ju högre formtal destu bättre .
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 898
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
655
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
31 941
Senast: ako
·
Relationer Jag ska försöka göra historien så kort som möjlig. Det är såhär va. Jag har, efter ett flertal dåliga och olyckliga förhållanden...
2
Svar
29
· Visningar
3 690
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp