Bukefalos 28 år!

Richos övergång till westernpålle

urkella

Trådstartare
Frågade tidigare i en tråd om min pålle skulle kunna bli något inom western så efter att legat magsjuk så testade vi på hemma lite. Har tidigare tränat lite western och även NH när jag hadde ponny, men som sagt så är man väldigt ring rostig. Red bara i skritt och tränade på att flytta undan för skänkel och lite annat och min pålle älskade det :) efter ca 20 min så svängde han bara jag la an benet mot honom och stannade för sittbenen och rösten, har tidigare hållt på i evigheter med halten men han har bara jobbat emot och inte velat stå stilla vilket han gjorde utan att man höll i tyglen ens :banana: han gick även i bra form även när jag släppte på tyglarna helt, sen när vi skrittade ut så gjorde han en vändning på framdelen med hjälp av nästan bara säte och skänklen, och det va första gången vi gjorde en vändning. Ville inte ta det i trav då jag vill gå lugnt fram sen är nnuvarande sadlen en FT-sadel så man sitter väldigt ostabilt när man har längt på lädrena lite.
Ska försöka få med något som kan ta lite bilder någon dag :)
 
Sv: Richos övergång till westernpålle

ett halvblod på 7 år, fasst han är väldigt sent tagen då han är så stor :p
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag skulle vilja ha inspiration på hur ni andra rider fram era dressyrhästar. Det är högst individuellt SÅKLART men kul att höra...
Svar
8
· Visningar
1 017
Senast: Amanda_F
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 414
Senast: Jamtland
·
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
4 734
Senast: Boj
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 431
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp