Rida eller ej?

Sv: Rida eller ej?

*kl*

Det viktigaste när man rider i så sträng kyla är väl att skritta fram ordentligt så att hästen får mjuka upp musklerna... du med, för den delen. En del hästar kan ju bli lite stela i musklerna vid mer extrem kyla vilket ökar risken för sträckningar. I övrigt så är det väl mest människan det är synd om när det är så kallt :p Fossingarna och händerna brukar ju få lida lite.

Ett till tips är att ha bettskivor när det är så kallt. Som Imrahil skrev så blir bettringarna väldigt kalla annars.
 
Sv: Rida eller ej?

Strunta i sadel så blir man värmd av hästryggen, på med kläder i sinne och ta på dig ordentliga vantar och sockar och ut och rid!
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 955
Senast: iNHALE
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 535
Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
733
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 195
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp