Rida eller ej?

Sv: Rida eller ej?

*kl*

Det viktigaste när man rider i så sträng kyla är väl att skritta fram ordentligt så att hästen får mjuka upp musklerna... du med, för den delen. En del hästar kan ju bli lite stela i musklerna vid mer extrem kyla vilket ökar risken för sträckningar. I övrigt så är det väl mest människan det är synd om när det är så kallt :p Fossingarna och händerna brukar ju få lida lite.

Ett till tips är att ha bettskivor när det är så kallt. Som Imrahil skrev så blir bettringarna väldigt kalla annars.
 
Sv: Rida eller ej?

Strunta i sadel så blir man värmd av hästryggen, på med kläder i sinne och ta på dig ordentliga vantar och sockar och ut och rid!
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 535
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 775
Senast: Solstig
·
Ridning Min syster med familj bor utanför Falun och en av döttrarna är hästtokig och vill rida turridning. Problemet är att det inte verkar vara...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: Lhas
·
Ridning jag har en medryttarhäst som jag brukar rida på 1 gång i veckan. hon som äger stallet har väldigt många hästar så hon har inte tid att...
Svar
11
· Visningar
1 561
Senast: Lillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp