Ridbyxor med hög midja

saraee

Trådstartare
Så svårt att hitta snygga ridbyxor med hög midja.
De byxorna jag har med hög midja är Pikeur Candela, John Whitaker och en modell från Horze.

Har ni några tips på en annan modell/märke man ska prova?
 
Jag har ridbyxor från Börjes. Köpte 2 par på GHS för 2 år sedan och har fortfarande kvar dom. Använt och tvättat dom mycket! Lycra i benslut, hög midja och stretchiga. Jag är nöjd. Har även ett par från catago. Nöjd med dom också
 
Men alltså... Jag har några som går till någon cm under naveln, men det är väl standard för ridbyxor? Sen har jag ett par gamla vita ridbyxor som har linningen på mina revben. Är det den höjden du är ute efter med "jättehöga"?
 
Dressyrtantsklassikern: Cavallo Chagall eller Chagallino. Den sistnämnda har smalare knän.
Jag har både Candelan och Chagall (4 par), Chagallen är högre och sitter som ett smäck. Candelan är låg i jämförelse.
Brukar gå att fynda på tyska ebay till bra pris. Normala i storleken och finns även i långstorlekar.
 
Jag har back2back, men vill man ha så höga att de når revbenskanten är det ju en annan femma. B2B går strax över naveln.
 
Jag har back2back, men vill man ha så höga att de når revbenskanten är det ju en annan femma. B2B går strax över naveln.

Mina revben går iaf ner till höjd med naveln.

Har Candelan som jag gillar i höjd, har även ett variant från Cavallo som också är lika höga (går nog att söka upp namnet på dom i nån tidigare tråd om höga ridbyxor här).
 
Mina revben går iaf ner till höjd med naveln.

Har Candelan som jag gillar i höjd, har även ett variant från Cavallo som också är lika höga (går nog att söka upp namnet på dom i nån tidigare tråd om höga ridbyxor här).

Ah, mina revben ligger högre än naveln
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag red i helgen och har ganska nya sköna ridthigts med hög midja, lite tjockare fluff på insidan. Jag ville inte riktigt hoppa ur dem...
Svar
17
· Visningar
934
Senast: Angel
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 164
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Provade ett par av Uhips Light Functional Pants på MyDog och älskade hur de satt. Smidiga, stretchiga och med hög midja. De är ju dock...
Svar
19
· Visningar
1 661
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp