Bukefalos 28 år!

Riddarfilmer

Sv: Riddarfilmer

Kommer någon ihåg "Hästen från havet" eller vad den hette? Angående häst i filmer. Den har verkligen ingenting att göra med riddare eller fantasy men jag tyckte den var så bra!! För ungefär 12-18 år sedan eller när jag nu såg den sist. Nu för tiden är det så illa att ingen verkar komma ihåg den.

Vad jag kan minnas så räddade eller stal 2 unga pojkar en vit stor häst som de rymde med. Vill väl inte säga hur den slutade, vad jag kan minnas i alla fall, men gör det ändå. Jag har för mig att den gick ut i havet och försvann sen. Den stora ståtliga vita.

Om någon kan minnas denna och vet hur man får tag i den idag, så säg gärna till! :D
 
Sv: Riddarfilmer

Den filmen heter egentligen "Into the West" med bla. Gabriel Byrne (men översattes till "Hästen från Havet") jag köpte DVDn från amazon.co.uk

Hästen kallade ungarna för Tir Nan Og/Tir Na Nog. Otroligt tragisk film egentligen. Jag får skryta med att jag har varit på flera av de platser där de spelat in den filmen i Wicklow, Irland. :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 094
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp