Ridit "älg"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu vet jag inte hur det känns att verkligen rida på en älg, men det kan inte vara så lång ifrån sitta på Zetra :p
Sen är det ju lite typiskt att min ridlärare byter häst på mig när det börjar kännas riktigt bra.

Vi började med att jag körde min skalla in i hans tänder när jag satte på benskyddet. Dumt av mig , borde ju förstått att han skulle stå och klappra tänder exakt där jag hade skallen . Funderar på ta på mig hjälmen nästa gång :meh:.

I alla fall så bestod övningen av att rida tre serpentinbågar över medellinjen. Så småningom med tempoväxlingar mellan konerna som stod på medellinjen. Jag fick rida ganska mycket extra tempoväxlingar för vi kom heeeeela tiden upp i rumpan på hästen framför.
Behövde inte koppla in Tideman-tygeln och vi hade bara ett utbrott på volten (då älg tycker vi ska byta volt och pilot kämpar för glatta livet hålla ekipaget kvar på plats)
Galoppförsöket gick katastrof så det hoppade vi över i andra varvet.

Annars känner jag mig hyfsat nöjd med lektionen, min vänster axel värker lite idag. Det känns ibland som vänster tygel sitter fast i en betongklump, men vi fick några steg i något som skulle kunna kallas form i alla fall.

Idag har jag träningsvärk deLux, blir inte många koppar kaffe för det är ett rent helvete ta sig upp och ner för trappan till fikarummet.
Tanken på att åka och träna i kväll är inte jättelockande må jag säga.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 085
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp