Bukefalos 28 år!

Ridlekar för barn!!Vet Du nån?

M

Meya

Behöver tips på ridlekar/ponnylekar för barn 6-10 år!:bump:

Vad körde du för lek när du var liten eller med dina barn/ridelever?

Ös på med lekar:D!
 
Sv: Ridlekar för barn!!Vet Du nån?

När jag var mindre lekte vi framför allt mycket stafettlekar. Ofta barbacka. Det kunde vara slalom runt koner, plocka bollar från koner, rida damsadel, rida med en potatis på en sked (skeden i handen), olika bruksmoment (heter det så?) ex. vända i en ruta eller få hästen att trampa på något. om de inte törs rida utan ledare kan de kanske hjälpas åt att leda varandra. Annars behövs ju bara en ledare per lag och häst. Vi band även fast varandras ben med balsnören och skulle leda hästen fram och tillbaka i par (3-bent). Sedan finns det ju den klassiska "plocka-upp-äpplet-ur-vattenhinken-och-hitta-sockbiten-i-mjölet". :D Dessutom hade vi ibland tipspromenad till häst.
 
Sv: Ridlekar för barn!!Vet Du nån?

som emax sa: hurry skurry/harry skarry/herry skerry (hur du nu uttalar det!:D) brukar vara kul!
 
Sv: Ridlekar för barn!!Vet Du nån?

Land, Hav och vatten!:idea:
- min självklara favorit när jag var liten.
men dock kan ju vissa hästar bli vääldigt pigga av detta.
 
Sv: Ridlekar för barn!!Vet Du nån?

Klassikern "hela havet stormar"!
 
Sv: Ridlekar för barn!!Vet Du nån?

1,2,3 ost brukar vara en riktig höjdare:)
Sen visade det sig vara en riktig höjdare att bygga en liten bana och runt den en saga. tex mellan två bommar är en bro och under den finns farliga krokodiler så det gäller att inte ramla i och i den magiska skogen måste man gå rätt väg mellan träden (små koner) för annars går man vilse... Ja något sånt. Dom blir väldigt inne i det i alla fall. Sen måste man naturligtvis trava ifrån den farliga draken:eek:
 
Sv: Ridlekar för barn!!Vet Du nån?

Riktigt bra lekar ni har! Tack:D
 

Liknande trådar

Ridning Min syster med familj bor utanför Falun och en av döttrarna är hästtokig och vill rida turridning. Problemet är att det inte verkar vara...
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: Lhas
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 861
Senast: Anna
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
439
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 016
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp