Bukefalos 28 år!

Ridlektion vecka 41 - Jag blev nog lite kär

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag prova en ny häst på ridlektionen. Det var en tinkertjej något över ponnymåttet. I stallet blev hon inte helt lycklig över att jag skulle borsta henne och slängde med huvudet men jag upptäckte rätt kvickt att hon tyckte det var mysigt att bli kliad/pillad på, både på halsen och uppe vid öronen.

På ridlektionen var hon som en raket, pigg och överambitiös. Intelligent var hon också så hon ville helst tänka själv. Det ledde till att vi fick öva på stillastående vid konerna istället för att göra bakdelsvändningar. Hon tyckte ju att hon redan knäckt koden för vad som förväntades av henne. När stillaståendet funkade så blev det lite bakdelsvändningar också och det gick riktigt bra.

Hon påminner lite om nordsvensken jag hade för många år sedan. Han var ju också så ambitiös och jag kunde inte rida en övning mer än ett par gånger på rad utan att han började tänka själv. För honom var det omväxling, omväxling och omväxling som gällde. Den här donnan är dock några grader piggare trots att nordisen också var rätt pigg.

Nästa vecka ska jag rida henne igen :love:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte till privatlektionsstället vid världens ände igen med ett par vänner, och var helt inställd på att sitta på dressyrbjässen. Men...
Svar
0
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det blev samma pigga häst som förra veckan. Hon är verkligen mysig men rackarns pigg. Vi gjorde lugnare halter (riktigt bra faktiskt)...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp