Bukefalos 28 år!

Ridlektion vecka 42 - Andas

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev samma pigga häst som förra veckan. Hon är verkligen mysig men rackarns pigg. Vi gjorde lugnare halter (riktigt bra faktiskt) den här gången men det är svårt när hon vill tänka själv vid framdels- och bakdelsvändningarna.

Hon är ju den sorten som gärna springer på så jag har fått öva på att få henne att gå långsammare. Idag fick jag bl.a. rådet att Andas. Jamen jösses, det borde jag ju kunna :o, jag som yogar. Men det var ju bra att bli påmind om det, för andningen hade jag tydligen glömt någonstans.

Så snart jag faktiskt kom ihåg att andas på rätt sätt så gick det faktiskt märkbart bättre :). Jag tror jag ska ta och glo lite mer i det där kompendiet "Yoga för ryttare" som vi har på jobbet, kanske rent av köra det yogapasset regelbundet också. Men jag skulle faktiskt behöva köpa mig en timer så jag kan hålla tiden i övningarna.

Nästa vecka får jag rida lilla pinglan igen om inget oförutsett inträffar. Ridläraren försöker planera så att vi alltid rider samma häst 3 gånger på rad och det tycker jag verkar jättebra. :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag fick jag prova en ny häst på ridlektionen. Det var en tinkertjej något över ponnymåttet. I stallet blev hon inte helt lycklig över...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp