Bukefalos 28 år!

Ridlektion vecka 46 - Att rida rakt fram är svårt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag åter rida den stela ponnyn som jag red de första gångerna när jag började i gruppen för det blev lite ändringar i schemat p.g.a. halt häst.

Hästen hade gått på lektionen före och var redan uppvärmd när jag satt upp. Dessutom hade den piggnat till på slutet av föregående lektion vilket jag kunde "glida fram" på.

Jag har börjat trivas i mina nya chaps och jag tycker det kändes bättre i ridningen också. I galoppen kändes det riktigt fint. :) Jag tror minsann att min sits förbättrades i ett svep.

Sedan skulle vi göra en övning som gick ut på att ställa hästen först åt ena hållet och sedan åt det andra, utmed långsidorna. Ponnyn var stel i ena sidan men hade mjuknat i den andra. Det resulterade i att vi sladdade iväg lite varstans. Och jag noterade att min blick var katastrofal :o Jag måste verkligen tänka på att lyfta blicken.

Överlag gick lektionen hyfsat med både bra och dåliga bitar.

Vid jul/ nyår kommer de ha både dressyr- och hoppkurs. Jag råkar vara ledig från jobbet då och är jättesugen på att vara med men jag har inte kunnat bestämma mig för vilken kurs jag vill gå. Helst vill jag gå båda men det blir nog lite för mycket på en gång.

På lördag ska jag i alla fall hoppa en clear round tillsammans med en massa ungar. :p Det blir nog kul. Håll tummarna för att det blir felfritt.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
883
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag fyller jag år så jag hade förätit mig en aning på bakelse innan ridlektionen. Ajaj. Jag mådde lite illa när jag åkte dit och...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp