Ridponny-halvblod

Jaasse

Trådstartare
Hej

Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard Zweed och Cartier Rp 164. 😍
 
Jag provred en svensk ridponny/SWB-korsning, uppfödarna hade ämnat att den skulle bli dressyrponny, den tävlade som ponny vid 4-årsåldern men den växte precis över ponnymåttet vid 5 så skulle då säljas som en liten allroundhäst.
 
Vad gäller storlek så är det generellt så att ponnysto + swb-hingst ger en mindre avkomma än ponnyhingst på swb-sto
En av mina vänner betäckte sitt swb-sto (ca 158 cm och lämnade generellt smått) med en C-ponnyhingst. Avkomman blev över 150.
 

Liknande trådar

Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 520
Senast: sorbifolia
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 477
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp