Bukefalos 28 år!

Ridregnrock?

fejko

Trådstartare
Förr i tiden hade jag en oljerock men när jag slängde den köpte jag ingen ny för jag tyckte de var för dyra. Jag tyckte den var jättebra men nu säger min instruktöratt sådana använder man inte nuförtiden. Jag tyckte den var bra för man svettades inte i den. Nuförtiden finns det ju nya material, frågan är om dessa är lika bra? Vad har ni för regnplagg när ni rider?
 
Sv: Ridregnrock?

Jag tyckte att en regnkappa för tusen kronor var alldeles för dyrt (den billigaste som jag hittat, Hööks), så jag köpte ett par lår-regnskydd. Men det är ingen andasfunktion på dem inte. De skyddar låren från väta, så att skritta med dem till ridhuset funkar; men till längre/tuffare ridpass skulle jag inte rekommendera dem, för man blir nog blötare med dem än utan dem (av svett).
 
Sv: Ridregnrock?

Vadå inte använder nuförtiden? De är ju skitbra! Hade jag haft råd hade jag lätt köpt en rejäl rock som står emot både regn och blåst.
 
Sv: Ridregnrock?

ÄLSKAR mina oljerockar och kommer ALDRIG sluta använda dom

:love: :bow: :love: :bow:


Fast jag har ett regnställ från hööks när jag åker moped till stallet och bara ska ut och mocka ;)
 
Sv: Ridregnrock?

Svarar båda: Jag tyckte också oljerock var hemskt praktiskt, enda nackdelen var priset! Därför har jag blivit blöt i flera år. 1000 spänn för en regnrock är ju inte heller jättebilligt sedan undrar jag hur den funkar om man blir svettig i den?
 
Sv: Ridregnrock?

Oljerockar finns ju massor i olika utförande. Bara att googla.

Annars finns ju tex ridregnrock hos hööks men den håller inte vätan ute tycker jag, har fått impregnera den men det är ändå sisådär med tätheten.
 
Sv: Ridregnrock?

Köper mina när jag är i england och har aldrig någonsin betalat 1000:-, omräknat till svenska kronor, ens för 2 st tillsammans. ...
 
Sv: Ridregnrock?

Annars finns ju tex ridregnrock hos hööks men den håller inte vätan ute tycker jag, har fått impregnera den men det är ändå sisådär med tätheten.

Tack! Precis denna typ av information hade jag hoppats på att få ut av den här tråden!
 
Sv: Ridregnrock?

Köper mina när jag är i england och har aldrig någonsin betalat 1000:-, omräknat till svenska kronor, ens för 2 st tillsammans. ...

Är dessa lika bra som de lite dyrare? Förresten, kan man tvätta en oljerock? Eller förstör man tvättmaskinen
 
Sv: Ridregnrock?

Är dessa lika bra som de lite dyrare? Förresten, kan man tvätta en oljerock? Eller förstör man tvättmaskinen

Snarare får man vaxa om rocken. Hade en när jag var tonåring, den tvättades endel men jag vaxade aldrig den däremellan.
 
Sv: Ridregnrock?

Jag köpte min på Hööks för 6 år sedan och den är fortfarande vattentät och andas bra. Jag är jättenöjd och betalade knappt 800.
 
Sv: Ridregnrock?

Jag har en ridregnrock, liknande den som finns på Hööks, men jag har köpt min på GeKås. Den går ner till en bit på vaden, så tillsammans med stövlar klarar jag mig jättebra när jag rider. Den har hållit mig torr även i turer på flera timmar ute i blötsnöande, och man blir inte så där otrevligt svettig som man kan bli i klassiska regnkläder. Jag är hur nöjd som helst och drar mig inte längre för att rida i regn!
 
Sv: Ridregnrock?

Jag har en sån där lång regnrock från Hööks när jag rider i regn. Tycker väl den är sådär, jag svettas floder i den... Men jag blir inte så blöt på benen iaf!
 
Sv: Ridregnrock?

Jag har också den där från Hööks och är mkt nöjd med den. Den är inte alls så obehagligt tät som vanliga regnkläder och inte lika dyr som kläder i gore tex och liknande material. Har haft min i flera år och tvättat den (impregnerat efter tvätt) och den håller bra.
 
Sv: Ridregnrock?

Har vänner som har 3 000:-jackor/rockar och min är åtminstone lika bra som deras rockar/jackor. ....

Har aldrig tvättat någon oljerock, jag bara borstar bort smutsen när den torkat eller tar en svamp och klappar försiktigt bort grövre smutsfläckar med lite vatten eller såpvatten.

Och ju mer jag använder dom ju mer vattentätt blir tyget. ..
 
Sv: Ridregnrock?

Jag har också den där från Hööks och är mkt nöjd med den. Den är inte alls så obehagligt tät som vanliga regnkläder och inte lika dyr som kläder i gore tex och liknande material. Har haft min i flera år och tvättat den (impregnerat efter tvätt) och den håller bra.

Den verkar inte finnas längre!
 
Sv: Ridregnrock?

Det var ju tråkigt. Om jag var du hade jag satsat på en regnrock av liknande modell eftersom jag tycker att den är funktionell och bra. Sitter bra i alla gångarter.
 

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
498
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 272
Senast: Sel
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
736
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 476
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp