Ridsportförbundet: ”Vi har tagit många steg”

Det har stormat kring ridsporten de senaste dagarna då en landslagsryttare stängts av tills vidare. Idag kallade det Svenska ridsportförbundet till presskonferens för att svara på frågor.
– Det finns mer att lära sig, men det är en skärpning vad gäller trygghetsarbete, säger ordförande Ulf Brömster
 
Jag tänkte mig en krabba, som sidesteppar alla obekväma frågor 🦀
crab-rave.gif

7fac2452dca5ab3c0c3db543a2724212.gif
 
Jag tycker att det hela är riktigt pinsamt. Hela vägen från My Jeppsson till detta utan att göra en pudel och faktiskt säga att man gjort misstag och behöver ta till krafttag framåt...? Hoppas verkligen att det sker ett organiserat uppror mot styrelsen och att lite friskare vindar kan komma in och göra skillnad
 
Det är lite underligt att inte vi som är en del av ridsporten ser att det tagits några steg. Vi saknar tydlighet, vad som inte är tillåtet, definitioner och påföljder. Vi saknar att det är som i andra förbund, att misstänka stängs av under utredningen. Och vi saknar att förbundet uttalar sig om vad som händer. FEI har stängt av en svensk landslagsryttare, och vårt förbund är tysta i sina egna kanaler, trots att vi som medlemmar väntar sig ett uttalande. Herregud, JAG visste om fälttävlansryttaren i oktober förra året. Då lär förbundet också göra det. Det finns ytterligare personer, för utom den unga hoppryttaren (som har hängts ut i some under Q1), som stängts av från yrkesutbildning inom häst som stängts av. Och det lär förbundet veta. Hur ska vi kunna lita på dem? De här stegen de har tagit är kanske i sidled, in bakom en buske. Eller?
 
Det är lite underligt att inte vi som är en del av ridsporten ser att det tagits några steg. Vi saknar tydlighet, vad som inte är tillåtet, definitioner och påföljder. Vi saknar att det är som i andra förbund, att misstänka stängs av under utredningen. Och vi saknar att förbundet uttalar sig om vad som händer. FEI har stängt av en svensk landslagsryttare, och vårt förbund är tysta i sina egna kanaler, trots att vi som medlemmar väntar sig ett uttalande. Herregud, JAG visste om fälttävlansryttaren i oktober förra året. Då lär förbundet också göra det. Det finns ytterligare personer, för utom den unga hoppryttaren (som har hängts ut i some under Q1), som stängts av från yrkesutbildning inom häst som stängts av. Och det lär förbundet veta. Hur ska vi kunna lita på dem? De här stegen de har tagit är kanske i sidled, in bakom en buske. Eller?
Min fetning: Nåja, nu ska vi vara rättvisa, My blev väl avstängd under utredningen? :up:




:rolleyes:
 
Min fetning: Nåja, nu ska vi vara rättvisa, My blev väl avstängd under utredningen? :up:




:rolleyes:
Nja, det var hon väl inte? Däremot gick ju utredningen rekordsnabbt.... Sommar och semester var inte heller några problem för JU att få till möten under. Jag antar att det hade varit bekvämt skjuta detta med CF till efter VM.
 
Nja, det var hon väl inte? Däremot gick ju utredningen rekordsnabbt.... Sommar och semester var inte heller några problem för JU att få till möten under. Jag antar att det hade varit bekvämt skjuta detta med CF till efter VM.
Jag hade för mig att hon inte fick använda sin domarlicens 🤔 men kan såklart minnas fel.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästvälfärdsdebatten står i centrum efter en rad uppmärksammade artiklar. Det är även en högt prioriterad fråga inom FEI och under...
Svar
8
· Visningar
951
Senast: SaraXX
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu står det klart att Svenska ridsportförbundet lägger ned sin utredning av dressyrdomaren My Jeppsson Lindqvist. – Fokuset har tagit...
Svar
5
· Visningar
1 231
Senast: cewe
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 949
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 700
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp