Bukefalos 28 år!

Ridstövlar/Chaps för oss smalbenta

Eliseeh

Trådstartare
Är det bara jag som har problem med att hitta passande chaps och speciellt stövlar till långa smala ben samt lite större fötter? (storlek 39 i detta fall) :cautious: Nästan alla färdigmåttade chaps och stövlar är gjorde för normala eller vida vader. Köper man XS så blir de för korta...

Har inte lust att måtbeställa då jag inte har råd just nu, så kom med tips på olika modeller och märken som eventuellt kan passa? :) Det på Hööks och Horze passar ej...
 
Sv: Ridstövlar/Chaps för oss smalbenta

Har du provat Mountain horse supreme H.rider stövlar? Där kan man ju välja en massa olika utföranden på skaftet, t.ex. lång/smal eller regular/smal mm.

Sen finns ju alltid dyon chaps som man också kan välja i lite olika utföranden, vet personer med pinnsmala ben som använder dom så dem lär ju funka :)
 
Sv: Ridstövlar/Chaps för oss smalbenta

Hur många cm är dina vader runtom? Jag har precis provat och beställt ett par Ariat Concord. Rätt färg fanns inte inne, men storleken är en av deras standarder trots att jag har låååånga och smala ben. Finns i många storlekar och verkar vara lätta att få tag på.

Mountain Horse är alldeles för korta för mig.
 
Sv: Ridstövlar/Chaps för oss smalbenta

Har också haft problem med stövlar som glappar runt fotlederna/vaderna. Har då haft hööks och mountain horse. Men för nått år sen fyndade jag ett par Pioneer på ullared och dom sitter som ett smäck! :) följer mina smala fotleder/vader jättebra :) dock har jag inte så stora fötter.
 
Sv: Ridstövlar/Chaps för oss smalbenta

Jag har ett par stövlar från Bocaj, såna med snörning hela vägen. Har storlek 40 i kombination med pinnben. Det funkar finfint, även om de inte är så stilrena kanske. Sköna är de dock.

Har även shortchaps från Hööks som passar både på längd, bredd och ner mot skon. Helt otroligt att det finns nåt som passar bara sådär, men sant :)
 
Sv: Ridstövlar/Chaps för oss smalbenta

Har samma problem. Provat Parlanti? Jag själv hittade ett par Dyon som är bra, men det var några år sedan.
 

Liknande trådar

Utrustning Dottern på snart 10 år har fram till nu ridit i skor + chaps. Men, nu funderar vi på om det börjar bli dags att skaffa stövlar. Var på...
Svar
10
· Visningar
1 261
Senast: ylvalill
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag hittar verkligen inga ridstövlar som passar mig, jag har så korta ben så alla är för långa. Mina vader får plats i de flesta...
Svar
1
· Visningar
1 570
Senast: Sassy
·
Utrustning Hej! Är en tjej med långa ben. Alltså passar nästan inga stövlar för att dem är för korta i skaftet. Jag har hittat ett par stövlar som...
Svar
11
· Visningar
1 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp