Bukefalos 28 år!

ridstövlar hjälp!!!

Nellie

Trådstartare
Hej jag behöver verkligen hjälp med att hitta ett par ridstövlar. jag har liksom stora fötter, inte breda men smala. har stl 42. och sen bena är smala så jag har jätte svårt att hitta ett par ridstövlar :( som verkligen passar mig. blir väldig glad om ni skulle kunna hjälpa mig...

Tack i förväg :)
 
Sv: ridstövlar hjälp!!!

Lättast är väl att åka till olika butiker och prova. Att måttbeställa stövlar är inte mycket dyrare än "vanliga" :)
 
Sv: ridstövlar hjälp!!!

tack för ditt svar :) jag kan inte så mycket om att måttbeställa stövlar och vill liksom inte att det ska bli för dyrt för har satt en budget på 1000 kr.
 
Sv: ridstövlar hjälp!!!

Jaha okej, vet inte om du kan få ett par måttbeställda under den summan. Men åk runt till butiker och prova :)
 
Sv: ridstövlar hjälp!!!

Med den budgeten blir det svårt att hitta ett par stövlar över huvud taget tyvärr.
 
Sv: ridstövlar hjälp!!!

Kolla på herrmodeller på stövlar! Brukar va mycket högre och smalare i skaftet än motsvarande i damstorlek :) Jag har 40 i foten, vaden är ca 33 cm och ca 47 cm hög och jag köpte en andrasortering på Tretorn Falsterbo Herr på Sthlm horse show för typ ett år sedan för 1200 kr. Ett tips är att testa i butik och sen kolla efter samma modell begagnad :)
 

Liknande trådar

Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
921
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
438
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 388
Senast: Squie
·
Utrustning Halloj! Behover köpa ridstövlar men problemet är att jag har väldigt smala ben men strl 39 i skor.. dem som passar runt smalbenet är för...
Svar
8
· Visningar
765
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp