Ringa viktiga samtal naken?

Visa bifogad fil 140178

Jag tänker alltid på den här bilden från Zoom-eran 😆

Jag har de gräsligaste outfits när jag jobbar hemma, ska jag har videomöte tar jag på en snygg tröja, alla telefonsamtal utförs i slödderoutfiten.
Kaninchen! 🐇

Jag förutsätter nu att ekonomie professor (verksam vid institutionen sen sjuttitalet) hade kanintofflorna på under gårdagens happening online. Allt annat vore en smal besvikelse.
 
Men gränsen går vid situation som talar om för den andra att jag är naken
Åfytusanjävlar...
Det här måste jag metidera över resten av terminen. Hur många sådana situationer finns det? Hur uppstår de? Kan de undvikas? Eller skapas? Är typ psykologer, beteende- och kommunikationsvetare bättre än andra på att avläsa sånt här? Finns det hemliga sällskap som har egna koder för att låta detta med nakenheten framgå..? :confused:
Så många frågor, så många nojjor unlocked... :D


Är det ett etiskt rimligt socialt experiment att stresstesta detta på olika vis för att fiska efter vilka vid akademien som egentligen är nakna hela tiden? (...eller är det bara livstrött eskapism från nationalekonomins land en fredag eftermiddag i ett gråsurt väder)
 
Jag vet inte riktigt när en sådan situation skulle uppstå. Rannsakar jag minnet kan det nog hända att jag ringt något vitkigt samtal såsom veterinärbokning eller så utan att ta på mig kläder, alltså när de har telefontid på morgonen och jag ringt innan jag klivit upp. Har nog också sjukanmält mig utan kläder på (fullt legit tycker jag!), annars vet jag inte hur ofta jag vandrar runt naken annat än typ obekväma timmar då man oftast inte sitter i viktiga samtal.
Utöver det ringer jag oavsett vad jag har på mig, det är bara vid videosamtal jag bryr mig.
 
Åfytusanjävlar...
Det här måste jag metidera över resten av terminen. Hur många sådana situationer finns det? Hur uppstår de? Kan de undvikas? Eller skapas? Är typ psykologer, beteende- och kommunikationsvetare bättre än andra på att avläsa sånt här? Finns det hemliga sällskap som har egna koder för att låta detta med nakenheten framgå..? :confused:
Så många frågor, så många nojjor unlocked... :D


Är det ett etiskt rimligt socialt experiment att stresstesta detta på olika vis för att fiska efter vilka vid akademien som egentligen är nakna hela tiden? (...eller är det bara livstrött eskapism från nationalekonomins land en fredag eftermiddag i ett gråsurt väder)
Eller hur. En kan vara hur naken en vill om en inte ger signaler som gör att motparten tänker på en som naken.

Sätter du akustikplattor i badrummet kanske du kan bada hejvilt? Frågan är dock hur mögelbeständiga akustikplattor är? Värt att testa skillnad i eko med högtalare vanliga micken respektive headset?

Det låter som att detta skulle kunna röra sig om livstrött eskapism faktiskt. :D
 
Jag skulle nog inte ha några problem med att ringa viktiga samtal naken. Men jag ser till att ha på mig något upptill när jag sitter vid datorn. Detta efter en incident när jag råkade ringa ett videosamtal till en mycket formell och korrekt samarbetspartner i Indien enbart iförd en illrosa bh.
 
Alltså, ursäkta en personlig fråga men hur orkar man/har man tid eller lust att sitta i viktig samtal samtidigt som man gör sina behov på toaletten? När jag sitter där är jag rätt upptagen och det tar någon minut kanske, beroende på... jag skulle inte vilja fokusera på någonting annat samtidigt. 😅
 
Någonting försöker jag ha på mig iallfall. Men inte för samtalets skull utan mer för att jag alltid vandrar runt när jag ringer de flesta samtal och jag bor på bottenplan med rätt så bra insyn. 😅
Toa kan jag vara på med vissa personer och då "privata" samtal med öppen dörr för o "jämna ut" akustiken. :angel:

Annars svara i telefon naken är inte helt ovanligt att jag gör. Speciellt när min chef eller kollegan ringer lite för tidigt då jag oftast ligger och sover. Inte ovanligt att första frågan blir om jag är vaken eller om dom ska ringa upp senare.:angel::rofl:
 
Jag lämnar ganska ofta dottern på förskolan när jag ska jobba hemifrån så då klär jag ju på mig hjälpligt i alla fall innan arbetsdagen börjar. Men inte bh och inte strumpbyxor när jag väl är hemma igen, tack så mycket. Sällan smink heller och oftast någon mer eller mindre stökig frisyr för jag tvättar inte håret särskilt om jag inte ska någonstans.

Har tagit samtal i diverse olika situationer, kanske inte på toaletten just (möjligen ett ”jag ringer upp om tre minuter om det är någon jag själv sökt innan”) men för ett tag sedan hade jag en nageltid att passa vid lunch, en person på ett systerbolag ringer på Teams och säger att hon har en fråga som tar max en minut. När den minuten blev tre fick jag helt sonika börja byta om, så henne pratade jag med åtminstone nästan naken 😁 och var mycket noga med att telefonen med högtalare på låg upp och ner.
 
Jag behövde ringa vårdcentralen idag och var tvungen att tvätta håret, borsta tänder, sminka och klä mig innan samtalet.

Har samma rutin om jag ska lämna lägenheten på något ärende, inklusive bara slänga sopor.

Jag går alltid annars naken eller i morgonrock hemma, men om någon ska se eller höra mig vill jag oftast ha mer på mig.
 
Alltså, ursäkta en personlig fråga men hur orkar man/har man tid eller lust att sitta i viktig samtal samtidigt som man gör sina behov på toaletten? När jag sitter där är jag rätt upptagen och det tar någon minut kanske, beroende på... jag skulle inte vilja fokusera på någonting annat samtidigt. 😅
Man har telefonen med sig när man vilskiter och svarar när det ringer. Jag kan iofs vilkissa också, använder toan för att stänga ute omvärlden en stund. Jag har också jobbat från toan en halv dag när jag hade uvi. Då tog jag med datorn in och hade tvättkorgen som arbetsbord. Men med kameran avstängd såklart!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp