Bukefalos 28 år!

ringorm...

tinissen

Trådstartare
vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden så moderator får gärna flytta den...

ni som har erfarenheter kring ringorm, kan en hund eller annat djur bära på detta utan att själv uppvisa några som helst symtom?? en bekant till mig har blivit smittad av svampen men tyvärr kan vi inte klura ut var smittkällan är.
erfarenheter??
 
Sv: ringorm...

tyvärr har personen varken varit i kontakt med marsvin eller katt pga allergi...:/ däremot hund har denne daglig kontakt med men ingen av dessa hundar uppvisar något symtom på att vara bärare på ringorm såvida de inte kan göra det utan några symtom....
 
Sv: ringorm...

En snabb sökning på nätet visar att även om det inte är speciellt vanligt med ringorm på hund så kan även de bära på smittan utan att visa några symtom.

Hanna
 
Sv: ringorm...

vad googlade du på?? :)

är dåligt insatt i ringorm på djur, men hur tar de prover på ett djur som skulle kunna vara bärare utan symtom?? hudskrap? blodprov/odling?? svamp i sig är ju inget farligt och finns i människans naturliga bakterieflora, men kan ju vara väldigt besvärande om den kommer i obalans..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 558
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 459
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 608
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp