Bukefalos 28 år!

Ringrostig (utställning)

Sv: Ringrostig (utställning)

Härligt... Det är avel det... Men men, det kanske inte är samma krav som en Labrador. Kan berätta om en överpilsk Labradorhane som slet matte ur ringen och sen bev BIR. *hurra hurra* Skönhet framför allt! Eller hur var det nu med SKK och sina utställningar? (Jo jag anser att de har det övergripande ansvaret...)
 
Sv: Ringrostig (utställning)

Tippan skrev:
Härligt... Det är avel det... Men men, det kanske inte är samma krav som en Labrador. Kan berätta om en överpilsk Labradorhane som slet matte ur ringen och sen bev BIR. *hurra hurra* Skönhet framför allt! Eller hur var det nu med SKK och sina utställningar? (Jo jag anser att de har det övergripande ansvaret...)

Ja, det är tråkigt när det är så! Men överlag är det trevliga hundar i ringen.
 
Sv: Ringrostig (utställning)

Påminner om nån lagotto jag hört talas om (vet inte vilken), rädd som attan för människor (både i ringen och hemma), men "fin" och avlad på.....huvva!
 
Sv: Ringrostig (utställning)

antiloop8 skrev:
Jag tänkte på detta som du skrev. Får man göra så nuförtiden? :confused:
Jag vet när jag ställde ut på den stora utställningen i Linköping så var det ett jäkla liv vid schäferringen EFTERSOM att det påstods att en ägare hade fuskat när dom spran gutan för o ropa på hunden o pep med en leksak, bara för att få den framåt?!

Men man kanske får det då?! :crazy:

NEJ det är inte tillåtet, och har inte varit det de senaste 15 åren åtminstone! Så det är definitivt ingen ny bestämmelse!

Saxat från SKK's utställnings och championatbestämmelser:
14. Försök att påverka bedömningen
Försök att försämra eller förbättra hundars chanser till rättvis bedömning får inte förekomma.
Det är också förbjudet att med hjälp av annan person, som befinner sig i eller utanför ringen, försöka påverka uppvisningen av en hund. Utställare får inte inleda samtal med domaren under pågående bedömning. Obehörig person/hund får ej uppehålla sig i ringen då bedömning pågår.

För 15 år sedan höll jag på med schäfer. Och den CIRKUS som det var runt utställningsringen gjorde att jag slutade. :mad: INGEN respekterade bestämmelserna. Och inte heller arrangörerna gjorde något åt det. Det var faktiskt med viss fara som man uppehöll sig utanför ringen. Det hände fler än en gång att man blev påsprungen av "hysteriska" ägare. Och av vad jag har sett nu så är det inte ett dugg bättre. Konstigt att inga (?) andra raser behöver ha hjälp utanför ringen, för att kunna visa upp sig. :confused:
 
Sv: Ringrostig (utställning)

Jag håller till fullo med om det du skriver. Det jag har sett av schäferutställningar får mig att må illa :crazy:
Men jag hoppas fler domare blir nogranna med vad som gäller.

Ja sen ska jag väl då beskriva hur "träningen" gick igår :crazy:
Valpen är verkligen KANONSKYGG. Så hela dagen igår så fick vi träna mer eller mindre sociala lekar. Jag kan säga att ägaren är verkligen ute i sista minuten. Så nåt HP eller nåt lär det inte bli, tyvärr :(
 
Sv: Ringrostig (utställning)

håller till fullo med om det du skriver. Det jag har sett av schäferutställningar får mig att må illa

Tja, så illa är det väl inte. De hundar jag ställt och följt på utställning tycker det är skoj. Min hundar som jag ställt några gånger, tycker det är jättekul och showar järnet.

Då tycker jag det är värre med dessa pudlar mfl som står timme ut och timme in på bord och blir trimmade, putsade och fixade och sedan ska ut med ett tunt halsband satt strax under struphuvudet som handlern sedan håller upp hunden med när de går i ringen. Högt huvud och stolta ska de gå, tja de har inte så mkt annat val när de hålls i den positionen.

Men men...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 150
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 013
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 566
Senast: nickan1
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp