Bukefalos 28 år!

RIP Moni Maker

Duktig på banan men hur blev det i avelsboxen? Någon som har koll?

AM
Hon blev ingen hit som många andra exceptionellt bra tävlingston. Hennes avkommor har ju haft enormt höga förväntningar på sig, på gott och ont.

Man kan inte jämföra hästar i olika tider, men jag kan inte komma på något sto som varit bättre än Moni Maker :bow:
 
Hon blev ingen hit som många andra exceptionellt bra tävlingston. Hennes avkommor har ju haft enormt höga förväntningar på sig, på gott och ont.

Man kan inte jämföra hästar i olika tider, men jag kan inte komma på något sto som varit bättre än Moni Maker :bow:

Även om vi självklart aldrig får veta, vill jag nog påstå att Rosalind, Victoria S, Ina Scott, Frances Bulwark, Grande Frances mmf ligger i samma liga, alla mycket exeptionella tjejer för sin tid på banan.

Tyvärr är det mycket sällsynt att dessa elit ston får några avkommer som gör bra ifrån sig på banan medans "barnbarnen" åter igen brukar komma upp i elit nivå. Ett undantag är väl Frances Bulwark vars flera avkommer kom upp i elitklass med Grande Frances som en av de främste.
 

Liknande trådar

Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
195
Senast: Rie
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
2 730
Senast: Freazer
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 056
Senast: gulakatten
·
Hemmet Inspirerad av en annan tråd och för att inte trådkapa blir jag lite nyfiken på vad folk har för intressanta och gärna positiva anekdoter...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 145
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp