Bukefalos 28 år!

"Rippa" musik från minidisc?

Poxz

Trådstartare
Vilket program använder man bäst till det? Det går inte med Media Player va? Jag har en minidisc med egen musik som jag lekte fram i ett musikprogram för länge sen. Nu skulle jag vilja ha över dem i MP3-form (eller nåt annat lämpligt). Jag tror jag ska ha hittat sladdar för att koppla ihop datorn med minidiscstationen, men så var det själva inspelningen...

Halp?
 
Sv: "Rippa" musik från minidisc?

Bero på vilken version av Minidisc du har, den äldre hade så att man kunde bara hämta ljudfilerna från den datorn man hade lagt upp filerna.
Detta på grund av rättighetsskäll.
Men när det gäller programvara så bero det på tillverkaren.
Sony som kom på det har ju programvara på deras hemsida

Ett enkelt sätt är att ha en minitele-minitele kabel, ena i minidiscen och den andra i Linein (OBS inte mikrofon)
 
Sv: "Rippa" musik från minidisc?

Det är en gammal SONY MDS-JE500, den är närmare 15 år gammal tror jag... Så det är definitivt inte samma dator, den är död och begraven sen länge.

Tack för "kabeltips"! :bow: Ska kika på Sonys hemsida.
 
Senast ändrad:
Sv: "Rippa" musik från minidisc?

mmm en NetMD kan man bara lägga från datorn till spelaren
Hi-MD kan gå åt båda hållen och jag gissar att din är en NetMD eftersom Hi-;D kom 2004

Vad jag förstår så har du en line RCA där bak så en RCAx2>Minitele så borde det gå bra (och en sådan kan du köpa lite häroch var) :)
Men som sagt ta inte in i mikrofonen, det är som att någon står och skriker i ditt öra och det är ju aldrig bra ;)
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 905
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 155
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 572
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp