Robin Z är INTE död!

Trassla

Trådstartare
Bara så att missförstånden minimeras. Användaren som gick ut med detta hade inte kollat sina källor eller varit källkritisk.
 
:idea:..då att hålla liv i denna tråd, så den hamnar över den felaktiga!!!
 
Värst vad det går mycket skrönor om Robin Z nu.
I en annan tråd påstås han ha travarblod....

Immer
 
Då kanske moderatorn ska ta bort felaktig tråd tycker jag :bump:
 
Såg honom senast förra veckan.....å då var han ganska levande :p :D
 
Som moderator (ej på hingst och stam) ber jag att få protestera. Vi kan inte plocka bort trådar där det skrivs sådant som är fel. Censur kallas det. Det är inte vår uppgift att kolla källor. Om nu någon läst att Robin Z är död och tråden sedan bara försvinner så är det inte så lyckat. Bättre att skriva en dementi så alla har en chans att läsa detta.
 
Att det är travarblod i Robin Z är knappast ett påstående utan kalla fakta. :D
 
Verkligen??? :confused: Hur långt tillbaka då? Och vad heter travaren? Varför har inte detta varit känt tidigare?? :confused:
 
Visst finn det, men så långt tillbaka så det är inte många %, men det räcker väl för en del här.. :D Numer är Robin Z ren travare.. :angel:
 
Jag tror faktiskt att Vas Y Donc är en ren travare så det gör några procent mer.. :p

Kanske att Robin Z skulle bli den perfekta partnern till Queen L eller så om hon nu fortfarande lever :D :D
 
Vas-Y-Donc var SF.
Men Nodurum, som är hans farfarsfar och morfarsfar,
var fransk travare.

Eftersom min avelsmärr har honom 6 gånger, på både mödernet
och fädernet (10 gen) och dessutom förmodligen fler gånger, så måste det betyda att jag snart
kan starta henne i provlopp! ;)

Men det var en duktig herre som lämnade 32 hingstar.
Förutom Almé, förekommer han i L'Invasions stamtavla, som morfarsfar.
Och han omskrivs ju som en tuff j.... men som lämnade bra sport och avelsdjur.

Får nog be Martha om lite tips till inkörningen! ;)
mvh
 
Robin Z har nu gått från död till levande till att bli en travare, DET är inte många som klarar.. :D
 
Vet du något mer om L´Invasion? Mitt gammelsto har honom på ett par ställen långt bak i stamtavlan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Robin Z är en av de mest betydelsefulla hingstarna för svensk hoppavel i modern tid. Han föddes i Belgien 1983 och kom till Sverige...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Hästnyheter Den fantastiska hingsten Robin Z dog 2008 och i dagarna föddes den allra sista avkomman. Ett fint litet stoföl som fått namnet Long Last...
Svar
5
· Visningar
931
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
920
Övr. Hund Jag läser jämt och ständigt i mitt facebookflöde om hundar på rymmen. Inlägg om hundar som springer ensamma lösa mitt i stan eller i...
2
Svar
39
· Visningar
1 797
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp