Bukefalos 28 år!

Robin Z som morfarshingst?

Sv: Robin Z som morfarshingst?

Ja ! Det där är superintressant. Är inte Amiral en liknande hingst. Bra som stoproducent, men inga godkända hingstar efter sig
 
Sv: Robin Z som morfarshingst?

RZ har ju också haft några men ingen har "blivit något".
 
Sv: Robin Z som morfarshingst?

Den bäste verkar väl ha varit Garibaldi? I alla fall som tävlingshäst.
 
Sv: Robin Z som morfarshingst?

Jag älskar Robin Z hästar. Har själv ett sto Robin Z-Urbino som är helt underbar. Hoppar sjukt bra och har ett toppen psyke. Börjar bli till åren nu och jag skulle absolut vilja ta en avkomma efter henne:)
 
Sv: Robin Z som morfarshingst?

Att inte Flyinge sparat en son till sin störste avelsmatador genom tiderna är en skam. Jag hade gärna haft ett sto efter honom i avelsboxen, det hade varit en superkombination med min hingst...
 
Sv: Robin Z som morfarshingst?

Men det är väl så att sönerna inte blivit bra. Helt "enkelt".
 
Sv: Robin Z som morfarshingst?

De har ju verkligen försökt men ingen har vart tillräckligt bra.

Han har väl fem godkända söner om jag minns rätt. Telescop, Garibaldi, Gatsby, Navarone och Ronaldino.
 
Sv: Robin Z som morfarshingst?

Vad har hänt med dom godkända sönerna? Ronaldhino är ju iaf kvar i avel men dom andra?
 
Sv: Robin Z som morfarshingst?

KL och OT ;)

åh,vad jag blir nostalgisk när jag hör/ läser Stanford och Amiral :love:

(min sköthäst resp inkörningshäst på hästskötarkurs på Flyinge för sisådär 20+ år sen.....) även Robin Z fanns ju med i tankarna då han precis kommit dit då....
 
Sv: Robin Z som morfarshingst?

Telescop och Gatsby är kasterade, Garibaldi exporterad till Italien och Navarone klarade inte bruksprovet.
 

Liknande trådar

Avel Detta ämnet är egentligen en konstant debatt, men som återigen i samband med bruksprovet blossat upp. I krönikor, i bloggar och i...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 066
Senast: Elisabet Linnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp