Bukefalos 28 år!

Rönningeritten

Sv: Rönningeritten

Jo, men tyvärr fanns det ingen att fråga när jag åkte fram och tillbaka. Såg en farbror i traktor, men hann inte stanna bilen förrän han puttrat in på en liten grusväg. :grin:
 
Sv: Rönningeritten

Jag tycker verkligen att det var synd att du inte hittade tävlingsplatsen.
Det är ju det roligaste, att vara på distanstävling utan att rida själv, och bara gå runt och titta.

Jag förstår att funktionärerna slutar vinka in folk efter att alla tävlande har kommit, men detta är nåt för övriga tävlingsarrangörer att tänka på.

Hur ska ev publik, journalister och övriga nyfikna kunna hitta, om det inte är skyltat?
 
Sv: Rönningeritten

Det är ju det roligaste, att vara på distanstävling utan att rida själv, och bara gå runt och titta.

Precis vad jag också tänkte! Äntligen en tävling så pass nära Uppsala att jag faktiskt kan åka och kika över dagen. :idea: Men jag får åka till Uppsalaritten och Fjällnoraritten istället. :laugh:
 
Sv: Rönningeritten

På tal om skyltning.
Första gången vi hade Fornabodaritten så utgick jag ifrån att INGEN kan missa en stor travbana med massa stallar, när anläggningen ligger precis efter riksvägen.
Desstom står det "Fornaboda travbana" på stora skyltar på väggarna, från både norr och söder.
Men jodå, det kom klagomål på att man inte såg var travet var. ;)

Så efter det satte vi i fortsättningen upp en stor (och tung:crazy:) skylt med en häst och texten "endurance ride/distansritt".

Vill man att folk ska hitta, och dessutom veta vad det är som händer, så är det bra med skyltning.
 
Sv: Rönningeritten

Torsåkersbo här!

Hade ingen aning om att vi hade distansritter häromkring ;o Håller inte på med distans men blev nyfiken vart denna ritt går? Finns det ridleder i rönningen ? svårt att tro ^^ Vem är du? hoforsbo och jag har ingen aning om vem det är ;o;s

Men va kul. Finns det någon som är intresserad av distans i närheten.
Kul! Tävlar du distans eller tänker du? Träningskompis?Det är inte torsåkers rönningen utan hitanför Uppsala.
 
Sv: Rönningeritten

Jag håller med CK här. För att locka publik till sporten måste de kunna hitta. Att jag själv, trots att jag besökt Rönningeritten ett x antal gånger förut virrade runt på vägarna ett tag innan jag kom rätt funkar kanske. Men att några vänner som skulle komma och hälsa på - däribland två som aldrig sett en distanstävling tidigare - inte hittade öht och till slut vände hem tyckte jag var lite tråkigt.

Men. Ingen ris utan ros ;) Jag vill utöver detta också ge en stor eloge till Rönningerittens tävlingsarrangörer för att ni faktiskt kämpar för att hålla en tävling. Banan tyckte jag var bra, det är faktiskt bara mars månad och jag var ändå glatt överraskad att det var så pass smält på så många ställen. Hos oss har vi mycket mer snö än vad jag såg igår och min häst fick det lätt att ta sig fram.

Skyltningen utmed banan var utmärkt. Det gick inte att rida fel trots att några lappar ramlat ner här och var. Att det var hovspår i snön också gjorde det hela lite enklare :D

Och framför allt, tack för ett väldigt trevligt bemötande! Trots förvirringen så togs man emot av många stora leenden :) Hoppas vi syns nästa år igen!!

Camilla & Al Ja'bar
 
Sv: Rönningeritten

Hej!

Jag vill också tacka arrangörerna för en väl genomförd tävling. Trevligt folk som kämpar på i lervällingen. Gården där tävlingen utgick ifrån blir sig nog inte lik i år, så tack till gårdsägaren också!

P.s Någon som var där och tog kort? Fastnade jag och min häst? Vore så roligt att se i så fall!

Myy & Bartok, nr: 20
 
Sv: Rönningeritten

Jag tog nog bara en tio bilder tror jag, på tävlingsområdet. Jag tappade helt lusten att fota pga vissa händelser så jag åkte hem igen ganska fort. Har nog några bilder på en skimmel som jag fotade medans jag väntade på att bli upplockad igen, vet dock inte numret just nu.
 
Sv: Rönningeritten

Hej
Jag är hemskt ledsen för det där med skyltarna, men de var borta och när vi skulle hitta något att skylta med så började bilarna komma och funktionärerna fick stå kvar vid vägen och vinka in, verkligen ledsen för det.
Nja min gård kommer vara lervälling iår men vi ville köra ritten och vår ordinarie tävlingsplats var ännu trängre och snöigare så det blev hos mig.

jag som tävlingsledare är så tacksam att även fast det var trångt, blött,snö och lerigt så möttes vi av så många glada possitiva människor och jag kan lova att av det funkisar vi hade så var det övervägande hoppryttare och alla hade samma åsikt.....på en hopptävling hade det varit kaos vid samma förutsättningar de var imponerade av hur trevliga alla var och hur lugna alla hästar var !!! Jag visste det ju redan ;-) och jag tror att ett par kommer prova distans efter detta !!
Tack alla ryttare !
/Cetzy
 
Sv: Rönningeritten

:D Jag måste ju säga att jag inte bara en gång tänkte att jag tyckte riktigt synd om den gårdsägaren när vi klaffsade runt där i leran. Det måste ta tid att återställa det där...det blev inte lite förstört inte!

Tack för att ni upplät er gårdsplan! :bow:

...och jag antar att ingen av dessa hoppryttare såg min häst som glatt stod på bakbenen bakom buskarna då ;) :D
 
Senast ändrad:
Sv: Rönningeritten

Haha men din häst hade några av dem sett redan......på hopptävlingen ;) och då var han snäll ju !
/CEtzy
 
Sv: Rönningeritten

Men va kul. Finns det någon som är intresserad av distans i närheten.
Kul! Tävlar du distans eller tänker du? Träningskompis?Det är inte torsåkers rönningen utan hitanför Uppsala.

Intresserad av sporten har jag alltid varit men har aldrig testat men känner folk i distansen :p Blev nyfiken på hoforsbo just ;) Vart håller du till? Vad har du för hästar? jag förstod det när jag sökte xD

PM:a mig gärna med mer information ^^
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 115
Senast: Nepenthe
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
3 479
Senast: super
·
Hästvård Har ngn här erfarenhet av hudtransplantation på sårskador? Min åring har en riktigt ful sårskada som just nu är ganska färsk och fokus...
Svar
12
· Visningar
2 146
Senast: Ottisen
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 231
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp