Bukefalos 28 år!

Rollkur är oacceptabelt

Sv: Rollkur är oacceptabelt

Vet inte vad du argumenterar emot längre för nu säger du det jag sa från start i tråden som du då klagade pä:confused:

Jag tycker det blir lite sådär att den enda aktiva dressyryttaren vad jag föstår är Rickard D, vad ligger bakom det då, du som har så mycket info?;)

Visserligen är Isabells coach Wittig med men jag vet inte var han står egentligen. har läst lite på hemsidan och om honom men det som han betonar är att det syns i hästen, men det är ju verkligen dubbeltydigt, för om holländarna vinner det mesta, ja vad säger det då? :confused:

Jag gissar att de flesta som rider Rollkur kallar det som Sjef och Anky, LDR.
Sjef har ju själv sagt (som jag länkade till nånstans) att Rollkur/HF är något annat och det som Isabell bla höll på med och det är INTE hans system. Och han har en ryttare nu i gruppen, som för fram det, gissar jag.....

Så ja, du har nu hävdat din egen enorma betydelse i detta flera gånger, så grattis då....jag tror dock det är lite fler intressen inblandade, vilket inte betyder att jag säger att någon ska ge upp vilket du verkar tolka det som:confused:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rollkur är oacceptabelt

Men kära du,

jag har hela tiden argumenterat FÖR beslutet och velat att de som verkat negativa mot beslutet, att komma med information om hur man skall gå tillväga istället. Det har jag 'klagat' på, inget annat!

Sedan har tråden inte kommit så mycket längre eftersom tråden allt mer handlade om att finna ut av vad jag har för historisk kunskap, tro på opinioner, hur blåögd jag är, vilka artiklar jag har bidragit till och om jag verkligen gör så mycket för hästarnas välfärd, egentligen.

Det finns flertalet kryphål som måste arbetas för att täppas till. Som jag skrev tidigare, ingen karta är färdig från början - och det är många namn som kommer att bli ifrågasatta - likaså Helgstrand, Grunsven, Sjef osv osv.

De nya riktlinjerna för FEI-stewards kommer (om allt går som förväntat) om ca 5 veckor. Då kan vi plocka ut och se, vad som är tänkt, tillvägagångssätt och riktlinjer.

Beklagar, men jag förstår inte vad du menar med detta stycke:

Visserligen är Isabells coach med men jag vet inte var har står egentligen. har läst lite på hemsidan och om honom men det som han betonar är att det syns i hästen, men det är ju verkligen dubbeltydigt, för om holländarna vinner det mesta, ja vad säger det då?


Jag tycker att det är trist att du skriver att jag har hävdat min egen betydelse. Det är lågt och taskigt.
För mig har det varit viktigt att ifrågasätta det fenomen som är tydligt inom ridsporten - att 'ropa ut negativa åsikter, utan att komma med möjliga alternativa lösningar'. Det är bittert att när jag är ärlig och ger information om vad jag och mina kamrater försöker att bidra med, liknas detta med att jag hävdar min egen betydelse.
 
Sv: Rollkur är oacceptabelt

Men, detta är en tråd om Rollkur och beslutet om det.


Inte om mig.

Nu var det faktiskt så att det var du själv som drog in dig själv.:idea:

Om hur mycket "vi", läs du o kompisar, hade gjort och att ni pga detta blivit hotade o skrämda.Inte konstigt när någon påstår "ett långvarigt arbete" att man undrar vad detta inneburet lite mer precist. Som en länk till någon artikel som publicerats.:cool:
 
Sv: Rollkur är oacceptabelt

Nej nu tror jag inte vi kommer längre. Det blir bara rundgång. Tänk vad du vill om mina synpunkter och mitt engagemang, det känns rätt likgiltigt om jag ska vara ärlig.

Ang citatet så är det vad jag skrev:confused: Var står Wittig i frågan? Det jag läst ang honom är inte helt klart men jag är inte så insatt så jag hör gärna andras¨åsikter.

Jo jag menar att om holländarnas hästar faktiskt vinner det mesta så kan det i sej om man så vill vara ett svar på att "det syns i hästen", det krävs ändå en del för att vinna på den nivån och det skulle väl snarast kunna tala till systemets fördel om man vill eller hur? Nu tror och hoppas jag att det beror mycket på hästarna, typen av häst, mest i alla fall.

Att dom vinner ändrar inte min syn på systemet men det är ju ett faktum att dom gör det, och det är väl rätt självklart att det kommer att hävdas med styrka i diskussionerna.

Sen är jag inte mycket för när man börjar låta sårad martyr, ;)

Hot är fö allvarliga påståenden, det låter ju dramatiskt men jag blir aldrig imponerad innan jag i så fall vet lite mer om vad det faktiskt handlar om, men det behöver du inte ta för min skull. Det ändrar ändå inte min inställning i tråden och den handlar ju mera om hur man ska definiera den ridning som inte är tillåten. Det är mest intressant just nu.
 
Sv: Rollkur är oacceptabelt

Nu var det faktiskt så att det var du själv som drog in dig själv.:idea:

Om hur mycket "vi", läs du o kompisar, hade gjort och att ni pga detta blivit hotade o skrämda.Inte konstigt när någon påstår "ett långvarigt arbete" att man undrar vad detta inneburet lite mer precist. Som en länk till någon artikel som publicerats.:cool:

Jag har förklarat vart jag står så gott det går och så mycket som jag anser att jag vill ge information om i denna tråd.

Och jag har förklarat vad jag vill få fram.
Du har vad det verkar inget annat intresse än att 'lära känna mitt' istället för att försöka bidra till pressmeddelandet i tråden.

Tråden har tappat fokus.

Då har inget mer att tillägga till dig.
 
Sv: Rollkur är oacceptabelt

När jag väl förstod vad du menade, tyckte jag att det blev intressanta utgångspunkter. När du sedan skriver att jag skulle 'spela martyr' för att jag är ärlig och förklarar att jag anser det hela ha gått för långt. tja - då känns det som att kvittar.

Och att jag skullen nämna händelser som skett mig och mina vänner för att imponera är oerhört långsökt. Snarare nämnde jag det i sammanhanget för att faktiskt informera om att jag tagit del av mycket av det som också är negativt med hästsporten. Just därför energin att vilja påverka och förändra.

Ser ingen grund att imponera på dig, varför liksom ....

Nej, vi kommer inte längre.
Så länge som det är likgiltigt vad andra (eller möjligen bara jag) anser om dina synpunkter, så stoppar en diskussion ganska radikalt ( i alla fall mellan dig och mig).

Stå på vidare alla som arbetar för förändringar!
 
Sv: Rollkur är oacceptabelt

Tråden har tappat fokus.

Tänk att de lyckas få till det i alla RK trådar

Och nästan samma nick, snöar in på Stickspår istället för att diskutera RK

Lätt att tolka att de är för, eller så är de bara emot att andra tar plats :crazy: Våga andas liksom

Kanske är det bara jantepolisen... För det är verkligen det viktigaste på jorden, långt mycket viktigare än hästhälsa.

Att ingen tror den är nåt: Gud förbjude att du åstadkommit något som inte de har

Kanske det är vi som har fel fokus :p Du råkade glömma att det blir hallå här om någon känner sig förbigången.

Ja vad säger man
 
Sv: Rollkur är oacceptabelt

När jag väl förstod vad du menade, tyckte jag att det blev intressanta utgångspunkter

Ok, jamen då så:idea:
Det fattade jag nog aldrig att du skrev. :confused: Vi kan lägga ner resten för min del, det leder inte vidare. Men då har du nog förstått min tanke i alla fall, i själva sakfrågan:laugh:
 
Sv: Rollkur är oacceptabelt

Tänk att de lyckas få till det i alla RK trådar

Och nästan samma nick, snöar in på Stickspår istället för att diskutera RK

Lätt att tolka att de är för, eller så är de bara emot att andra tar plats :crazy: Våga andas liksom

Kanske är det bara jantepolisen... För det är verkligen det viktigaste på jorden, långt mycket viktigare än hästhälsa.

Att ingen tror den är nåt: Gud förbjude att du åstadkommit något som inte de har

Kanske det är vi som har fel fokus :p Du råkade glömma att det blir hallå här om någon känner sig förbigången.

Ja vad säger man

Vad yrar du om nu då?

Har du synpunkter på nån speciell så skriv det eller ta det i pm eller håll tyst med sånt där tjafs som du älskar att komma med. Det leder verkligen ingen vart i diskussionen. :cool:
 
Sv: Rollkur är oacceptabelt

Fast du, i början av tråden så efterlyste du andras engagemang och ville veta vad de har gjort i frågan. Dvs DU ville att andra skulle specificera vad de har gjort. Då är det inte konstigt att vi andra efterlyste vad du (ni) har gjort.

Det blir lite konstigt när du säger att du har gjort så väldigt mycket i frågan men sen så vänder du om och säger att det inte handlar om dig. Men varför ska då andra berätta vad de/vi har gjort? Jag svarade min inställning, fast jag står ju heller inte på barrikaderna utan försöker göra så gott jag kan i min lilla värld. Varför berättar du då inte om det du handfast har gjort? Du hade ju gjort massor i frågan enligt dig själv!

Märkligt!
 
Senast ändrad:
Sv: Rollkur är oacceptabelt

men så svårt det skall vara

det är ju ingen tävling i vem som gjort mest

det handlade om att vissa gnällde på att andra istället för att gör ngt själva
 
Sv: Rollkur är oacceptabelt

Men du vet faktiskt inte vad jag gör och kan påverka.

Jag har själv valt att inte, som vissa andra, slå mig för bröstet och insinuera vad jag kan tänkas ha gjort eller tänka göra.
 
Sv: Rollkur är oacceptabelt

Vem gnällde på nån annan? Det var flera som började undra hur det skulle bli i praktiken med beslutet, inte vem som gjorde vad. Vilket självklart är en fundering som kommer upp ett sånt här beslut. Då kom Diplomaten in och sa att hon och hennes polare hade gjort så väldigt mycket i frågan och alla andra skulle upp till bevis med vad de hade gjort i stället för att gnälla. Hon hänvisade till att folk inom ridsporten var så dåliga på att ställa upp själva osv. Fast sen vill hon inte säga VAD som hennes grupp hade gjort att just HON är oväsentlig emedan alla andra skulle bevisa vad de gjort. :crazy:

Sen kanske Diplomaten kan svara för sig själv?
 
Sv: Rollkur är oacceptabelt

Detta kommer inte ændra någonting,
de som inte vet vad de håller på med kanske passar sig før å tvinga hæsten i lång/låg form på tævlingsplatsen men ingen kan ju åka och kontrollera alla stallar direkt och æven om man gjorde det så skulle personen i fråga bete sig bra vid kontrollen.

Dålig ridning kommer tyvær altid å finnas oavsett vad folk tænker om det.

Personligen tycker jag man kan lægga ner jakten på dåliga ryttare, det e deras hæstar som blir førstørda och får gå till slakt.
Trist att hæstar ska ta stryk men det finns djur som far betydligt mer illa æn så.
Tænk bara på alla djur vi æter och alla lædersadlar vi anvænder!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Olika typer av människor dras till olika grenar inom ridsporten, och vissa lockas mer av att tävla än andra. Det visar en stor studie...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 531
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Hästnyheter Kommunala bolag kan inte välja om de ska följa domstolars beslut eller inte. Det är både kommunstyrelsens ordförande Ann-Sofie...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Europeisk ridsport stärker sin ställning i det internationella ridsportförbundet FEI. −Det är en naturlig följd av att 80 procent av...
Svar
0
· Visningar
535
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp