Rosslig andning men bara med huvudet lågt och utan slem?

Sv: Rosslig andning men bara med huvudet lågt och utan slem?

Håller helt med dig men har inte du som jag läst peter och vargen och hur farligt det kan bli i framtiden när/om vargen verkligen kommer.


Jag är helt inne på att en secund upinion från klenik eller varför inte försäkringsbolagets internet veterinär???

Gärna där hela historiken oxå framställs, hur ointresant det än må kännas för TS eller hur obetydligt det än må anses vara.

Om du inte har annat för dig än att bråka föreslår jag du hittar någon annan tråd?

Men utan att veta vilken hela historiken du anser ska framställas, så kan jag nog garantera att veterinären har historiken? Vet som är i jour har nämligen träffat lillknatten både kontinuerligt från när han köptes till september, då det är hon som vaccinerat hela grundvacc. Dessutom har hon grundvacc inackorderingen. Så hon har varit här en gång/mån i 4 månader. Är dessutom den som kikade på både honom och de andra när de fick något virus i höstas. (Och hon mindes det, och en teori är att det här nu är sammankopplat, att han inte blev av med det helt då utan det låg kvar lite latent som nu blossade upp).

Väldigt bra tycker jag, att hon sett honom flera gånger innan, vet hur han är när han är frisk, hur han var där när han var förkyld i höstas osv.

Så, vad du än ev oroade dig för ang ha felaktig eller inte tillräcklig historik kan du nog känna dig lugn? =)
 
Senast ändrad:
Drar liv i en gammal tråd.. hur har de gått med hästen?? kom ni fram till vad för fel de va??

En infektion. Vet inte om jag skrev det i tråden och orkar inte läsa den. Men blodprov visade högt SAA (akutfasprotein) och han sattes på hippotrim i full dos morgon och kväll i 10 dagar. Sen dess varit bra.
 

Liknande trådar

Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 369
Senast: Luleå
·
Hästvård Jäkla skitsommar vädermässigt det här.. Jag har aldrig under alla år förr haft en förkyld häst ska tilläggas, lyckligt förskonad från...
Svar
12
· Visningar
8 547
Senast: Ninnurur
·
M
Hästvård Hej! Jag har ett 5-årigt varmblodsto under inridning. Hon är ur kondition så jag tar det lugnt. Dvs promenad i skogen i 1-2 h utan...
Svar
2
· Visningar
1 207
Senast: SharPay
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp