Bukefalos 28 år!

Rota nu i era arkiv ;-)

Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

*kl*

Nu kommer jag med en extrem gamling (född 1979), Lill Lennart, men man vet aldrig, det kan ju finnas någon bukefalist som sprungit på honom i början av 80-talet.;)
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

OHH det där är den enda varmblodstravaren som jag i ärlighetens namn måste erkänna är SNYGG! ;):d Läcker färg också! :) Jag hade dock klippt bort det där förfärliga hovskägget :devil:

Nu är det ju en kallblodstravare då:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

Nu är det ju en kallblodstravare då:rofl::rofl::rofl:

... och där har vi svaret! Phjuu tänkte väl att det var konstigt att jag helt plötsligt dreglade över en varmblodstravare! :D:D
Men den ser ärligt talat inte ut som ett kallblod! Kanske för att den är lite mer "fit" än de flesta kallblodstravarna man har sett.

Snygg hursom!
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

Kan ha någon bild på honom. Tror en bekant hade honom där ett tag men tror tyvärr att han är död nu.

Ja! Har du?!

Det stämmer att han är död. Han blev halt hela tiden så de valde att ta bort honom.
Det är släktingar till min mammas sambo som ägt honom.

Visa gärna bild(er) om du har, tack!
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

tycker det syns på långa vägar det är en sork och ingen bloding
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

Haha nä jag tycker att den såg ut att vara väldigt lätt i typen för att vara ett kallblod! :p
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

Nä, det kan jag inte hålla med dig om. Men det är ju iofs kanske lätt att ta fel när man sett, som du sa, "kraftigare" kallblod än detta tidigare, dvs kallblodstravare a la ridhäst? :p
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

Så kallbloden ser alltså ut ungefär såhär, de som går på travet? Vill gärna ha fler bilder isf ;)
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

21645545.jpg


Ett av syrrans kallblodstravare, en nättare modell, väldigt kort i kroppen och låg i manken.
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

Fast den där ser väl ut som en rätt typisk kallblodstravare av "travtyp"? :confused:
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

Ja den där andra kallblodstravaren hade ju mer resning och en mer ridhästmodell. Tyckte iaf jag. Den var snygg! Såg nästan lite PREig ut
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

Tyvärr hittade jag ingen bild på Snabben åt dig, men vet att jag har haft. Har rensat lite för mycket. Ska kolla med en kompis om hon har några bilder på honom. Har du någon bild du kan lägga upp?

Hittade heller inga bra bilder på Cämela's häst, bara två långt ifrån. Tyvärr.
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

23936455.jpg


Här är också en väldigt läcker kallblodstravare, S.S.Ambjörn, endast gjort 3 starter och är bara 3 år.
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

Fin! Det har ju dock en helt annan typ än hästen jag gillade :)
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

kl
Nu gör jag ett långsökt sökande efter bilder på min absolut första travare, vamblodet Via del Corso död sen ca 8 år sedan.
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

Jag har tyvärr bara papperskopior på honom.
Om jag hade haft tillgång till scanner så hade jag kunnat scanna in honom här.

Om du vill kan jag försöka ta kort på korten och lägga in här men kvaliten brukar ju inte bli den bästa.:crazy:
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

När ni pratar kbl-typer måste jag bara fråga vad ni tycker om denna (bara för skojs skull, förlåt för OT)



Inte för att jag tror att någon undrar, men det är ett varmblod som inte har sett en travbana på några år.
Jag tycker att vinkeln på bilden (och bristen på motion) får henne att se lite grov ut för att vara varmblod. Kanske inte i den bemärkelsen att man genast tror att det är ett kallblod, man ja... Nu ska ja sluta svamla och förstöra tråden.

Hon heter för övrigt Miss Glory.
 
Sv: Rota nu i era arkiv ;-)

Hon har ju väldigt smal hals och smala ben så jag tycker mer att hon ser lite välgödd ut på mitten ;)
Väldigt låg fram med lågt ansatt hals i mina "dressyrögon". Jag skulle undvika den typen av häst! Men det är möjligt att det är en bra travare för det! Jag vet inte hur man vill att en travare ska se ut
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
869
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 367
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 570
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp