Sv: rumsren?

Hmm, ja, vissa hästar är riktiga skitgrisar, tyvärr. Mitt ena sto också, men det har faktiskt blivit bättre efter att jag envist har hållit på med att lägga ut ett par bollar där hon ska bajsa och sopa rent på matplatsen .... Men hennes box är alltid värst, så är det bara!
 
Sv: rumsren?

Min är nog tvärtom. Det första hon gör när jag kommer på morgonen är att kissa och nästandet första hon gör när hon kommer in på kvällen är att kissa.
Däremot kissar hon alltid på samma ställe samt har 2 tydliga toaletthögar i boxen så det är otroligt lättmockat.
 
Sv: rumsren?

haha, coolt.

funderade på om de verkligen va bra för dem att hålla sig. Men å andra sidan som någon skrev så kanske de beror på hur många timmar dem står inne också.

Sen så är de ju egentligen sovtajm när man är inne i på kvällen i boxen. Och både vi och våra hundar får ju hålla oss på nätterna;)

Så står hästen inne väldigt kort tid så kanske de kan vara praktiskt:rofl:
 
Sv: rumsren?

Syrrans var rumsren när han stod i spilta, men det försvan när han flytade i sin nya box.
Hans mamma var rumsren i hagen hon hade olika hörn till allt, och nåde den som inte följde hennes regler. Då jagade hon dem till rätt ställe.
 
Sv: rumsren?

Min valack har sin toalett i ett hörn i boxen, tror att det beror på att han vägrar trampa i sitt bajs. Kissar gör han däremot där han står...
Min mammas ena sto är verkligen jätte renlig, gör BARA ifrån sig längst ena väggen, på väggen i princip. Lättmockat, men ett himla jobb med högtryckstvätten varje sommar :crazy:
 
Sv: rumsren?

min ena häst är rumsren, visserligen inte i boxen. men jag har ägt henne i snart 10 år och under den tiden har jag aldrig sett henne varken skita eller kissa. det har aldrigt hänt under ridning (inte ens på tävlingar när man är borta i flera timmar) eller på stallgången, eller i transporten.
det är inget som jag har lärt henne, utan hon har alltid varit så, tror att hon är lite pryd helt enkelt.

men om det går att lära dom det skulle jag gärna vilja testa, då min andra häst är precis tvärtom istället, hon har väldigt orolig mage och skiter i princip varje dag på stallgången.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: rumsren?

knapp

Skötisen är så långt från rumsren man kan komma och nu har han lagt till sig med vanan att skita i gången :mad: Kan inte lämna honom där för att bära ut skiten heller utan måste antingen ha den liggande tills jag är klar eller släppa in honom i boxen imellan... suck.
 
Sv: rumsren?

jag är ganska så glad att min häst kan göra allt vart som helst, vill inte att han ska gå och hålla sej..även om han gärna får hålla sej i transporten för där är de mindre kul att mocka och städa.
 
Sv: rumsren?

Nope, men två av dem lägger alltid allt i samma hög så det är lättmockat! Nackdelen är att det blir tungt:eek:
Däremot så kissar aldrig min stora i stallgången elelr i transporten...brukar bli jobbigt när man är på klinik!
 
Sv: rumsren?

Min är praktiskt taget tvärtom :angel:
verkar hålla sig ute i hagen för det första han gör när han kommer in är att kissa och bajsa, samma sak när man varit ute och ridit :p

Samma här! Bajsar jämt i boxen, någon enstaka gång när man rider men då är det verkligen kris! :rofl:
 
Sv: rumsren?

Min Häst kissar aldrig ute i en lerig hage :confused: Det första hon gör när hon kommer in är att ställa sig och kissa.. Om hon står i en hage med gräs är det inga problem utan hon vill ha typ halm eller gräs där hon ska kissa! :crazy:

Jag har ingen aning om detta är inlärt eller om det är en rutin hon har :/Men ägaren då till stallet som tar in henne när jag inte rider har försökt sedan i somras att lära hästen kissa i (bredvid)gödselstacken innan hon tar in henne, och på så vis sedan kunna "vänja av" henne på ngt vis.. :p Hon har ännu inte lyckats :D
 
Sv: rumsren?

Hade en väninna som gav bra tips om hur man får hästen mer renlig i boxen:

Sedan kollar man in vilket hörn hästen bajsar mest i, och så lämnar man två- tre bollar där för att markera toaplats.
.

:bow: Perfekt! Nu har jag två pållar som skiter i ett hörn istället för i hela sin box!!! Det funkar! :banana: Vilken skillnad när man ska mocka! Tack!
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 459
Senast: Rhinos
·
Hundträning Jag har en 7 månaders valp som inte är rumsren. Skulle behöva få tips på hur jag ska få min hund att bli rumsren eller börja säga till...
Svar
7
· Visningar
1 063
Senast: Pilot
·
Katthälsa Tant siames är 12 år i vinter och har aldrig haft urinproblem. Tills nu. I skrivande stund är hon helt nyopererad för urinsten. Stenar...
Svar
1
· Visningar
614
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp