Bukefalos 28 år!

Rutinerad ryttare?

S

Sozzo92

Jag är bara lite nyfiken :D

vet inte hur jag ska formulera frågan , men du förstår nog...
Hur duktig ska man vara för att få kalla sig rutinerad ryttare?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rutinerad ryttare?

Vet inte vad den allmänna definitionen är, men jag anser att en rutinerad ryttare är en ryttare som klarar av olika hästar "lika bra", dvs kan rida dem i form, i alla gångarter och inte har problem med testande hästar osv.
 
Sv: Rutinerad ryttare?

jag skulle i detta läge jämnföra rutininerad med erfaren. alltså en ryttare som har erfarenhet. en ryttare som har ridit och hanterat många olka typer av hästar och varit med i många olika typer av situationer.
 
Sv: Rutinerad ryttare?

En rutinerad ryttare för mig är en ryttare med erfarenhet av olika typer av hästar,kan rida de flesta i korrekt form. Klarar av svårare,testande hästar och kan hantera motgång och klara av problem som stöts på! Behöver nödvändigtvis inte tävlat MSV-a klasser.
 
Sv: Rutinerad ryttare?

jag skulle i detta läge jämnföra rutininerad med erfaren. alltså en ryttare som har erfarenhet. en ryttare som har ridit och hanterat många olka typer av hästar och varit med i många olika typer av situationer.

Bra definition.
 

Liknande trådar

Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 152
Senast: Sedna
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 262
Senast: Cambrie
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 090
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp